Personaladministratör / Schemaplanerare

Din Hemservice AB / Administratörsjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå, Kalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Din Hemservice AB i Boden

Publiceringsdatum
2012-01-16

Dina arbetsuppgifter
Som Personaladministratör & Schemaplanerare kommer du att arbeta som en länk mellan kunder och personal. Detta är en tjänst som innebär att ge bästa möjliga service till företagets kunder och hela tiden arbeta med människan i centrum. Du kommer huvudsakligen att ansvara för kontakten med kunder gällande planeringen av deras insatser.

Arbetet som schemaplanerare innebär att planera och sammanställa scheman för kunder och personal. Vårt arbetssätt innebär att vi har samma personal hos kunderna i största möjliga utsträckning, vilket gör schemaarbetet otroligt viktigt. Tjänsten innebär att sköta den löpande planeringen för kunder och personal, både på längre och kortare sikt. När du planerar scheman har du en nära kontakt med kunder, personal och verksamhetsansvarig för att det ska fungera på bästa sätt. I arbetet ingår även att sköta om semestrar och ledigheter samt säkerställa bemanningen för varje dag.

Vidare innefattar tjänsten personaladministratör planering och samordning av utbildningar, planering av medarbetarsamtal och lönesamtal, administration av ansökningar, sammanställning av underlag till löner samt övriga personaladministrativa uppgifter.

Tjänsten som personaladministratör och schemaplanerare är en bred roll vilket innebär en spännande och aktiv vardag där det händer mycket nya saker varje dag.

Grundläggande egenskaper för tjänsten att ha ett bra bemötande och en god känsla för kundens bästa samt förmågan att se helheter och arbeta logiskt. Akademisk bakgrund och/eller erfarenhet rörande personalfrågor är mycket meriterande.

Arbetet ställer även stora krav på stresstålighet, organisationsförmåga, flexibilitet och initiativförmåga. Du är också en social person som tycker om att ge service och har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. I urvalsarbetet kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.

Din Hemservice befinner sig i en kraftig tillväxt, vilket ställer krav på den enskilde medarbetaren att själv ta initiativ och föreslå förbättringar till såväl nya som befintliga rutiner. Vi har bedrivit privat hemtjänst i Bodens Kommun sedan 1a september 2010 och är idag runt 20 anställda med två administrativa tjänster. Vi är ett ambitiöst gäng och ser gärna att du är lika engagerad för uppgiften.

Vi har behov av att tillsätta tjänsten omgående och ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt då urvalsprocessen kommer att ske löpande.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid/Deltid
Dagtid 50% initialt med stora möjligheter till heltid inom en snar framtid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Maila eller skicka din ansökan via vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@dinhemservice.com

Kontakt
Mattias Bergqvist, Verksamhetschef, 092112007 (Kontor), mattias@dinhemservice.com

Företag
Din Hemservice AB

Adress
Din Hemservice AB
KUNGSGATAN 26
96134 BODEN

Kontorsadress
KUNGSGATAN 26
BODEN

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0921-12007
E-postadress: info@dinhemservice.com

Jobbnummer
1130102

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Din Hemservice AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Din Hemservice AB: