Personaladministratör på uppdrag till statligt institut

Novare Public HR AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Public HR AB i Linköping, Norrköping, Nyköping, Örebro, Jönköping eller i hela Sverige

Novare Public grundades våren 2018 för att hjälpa offentlig sektor med rekrytering, bemanning och interimlösningar. Sedan dess har vi rekryterat 100-tals chefer och specialister till offentliga organisationer i hela Sverige. Idag har vi flera stora ramavtal med statliga myndigheter i hela Sverige.
Genom vårt stora nätverk, långa erfarenhet och stora engagemang hjälper vi våra kunder att snabbt hitta rätt kompetens till sina organisationer.

Vi söker dig som är erfaren inom personaladministrationoch vill arbeta på ett uppdrag hos offentlig sektor. Uppdraget är på 100 % och startar i början oktober planeras pågå i 6 månader med eventuell chans till förlängning.


Som konsult hos oss
Novare Public är ett konsult- och rekryteringsföretag som hjälper offentliga organisationer med kompetensförsörjning. Vår vision är att vara det första valet för offentliga organisationer när de behöver tillföra ny kompetens samt att vara det självklara valet för konsulter som vill arbeta inom offentlig sektor. Vår främsta styrka är att hitta rätt kompetens till våra kunder. För oss är det viktigt att våra rekryterade kandidater och konsulter matchas till rätt roll där de kan bidra med sin kompetens, trivas och utvecklas på jobbet. Som konsult hos Novare Public blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Våra konsulter kan välja mellan att vara anställd hos oss eller att fakturera genom eget bolag. Vi kan erbjuda spännande uppdrag inom olika affärsområden i hela landet. En dedikerade konsultchef stöttar och hjälper dig genom hela uppdraget.
Arbetsuppgifterna kommer att innefatta rekrytering där man processleder hela rekryteringsprocesser gentemot rekryterande chefer med uppstartsmöten, annonsskrivning, urval, testscreening, kompetensbaserade intervjuer och sluturvalsmöten (referenstagning genomförs hos oss av de rekryterande cheferna själva). Man kommer att ha flertalet rekryteringsprocesser igång parallellt.


Om uppdraget
Uppdraget beräknas pågå under 6 månader med eventuell chans till förlängning med start 2021-10-04 på myndighetens huvudkontor i Linköping

Du kommer att arbetar konsultativt med kvalificerat stöd i HR-frågor till chefer och medarbetare. Arbetet innebär generellt HR-arbete, såväl operativt som strategiskt. Detta sker både i grupp och självständigt. Resor förekommer.
Dina ansvarsområden är systematiskt arbetsmiljöarbete med bland annat rehabilitering, företagshälsovård och organisering kring arbetsmiljöronder, mångfalds- och lika villkorsfrågor samt rekrytering. Inom dessa områden driver du också utvecklings- och förändringsarbete. I arbetet ingår även andra förekommande uppgifter på enheten.






Vi söker dig som
Du har akademisk utbildning inom HR-området och några års erfarenhet av brett, praktiskt HR-arbete eller motsvarande. Vi vill att du har erfarenhet av att driva egna projekt inom HR-området.
Du är skicklig på att skapa förtroende och bygga relationer. Som person är du trygg, självständig, har eget driv samt är engagerad och öppen. Du är väl förankrad i din kompetens och trivs med att arbeta med människor i en förändringsbenägen miljö där du får vara delaktig och ta stort ansvar. Du har förmågan att snabbt växla mellan stora och små frågor.
För att lyckas i din roll behöver du ha goda kunskaper inom och intresse för olika HR-system, kan varva mellan personligt och digitalt arbetssätt, ha pedagogisk förmåga, vara utvecklingsinriktad samt ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.


Vidare har du:

* Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
* Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
* God kännedom om lagar och förordningar på området
* Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor runt rekryteringsprocessen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss på Novare Public. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2021-08-18

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Public HR AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Public HR AB (org.nr 559125-5350)

Arbetsplats
Novare Public

Jobbnummer
5907556

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Public HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Public HR AB: