Personaladministratör med vilja att arbeta brett, Stockholm
Fonus / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fonus i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Fonus är en folkrörelseägd koncern med ca 2500 medlemsorganisationer i hela landet. Fonus, ekonomisk förening har dotterbolag inom begravning i Norge och Sverige, samt Familjens jurist i Sverige AB som är Sveriges största juristbyrå inom familjejuridik. Fonus är störst i Norden inom begravning och koncernen har en omsättning på drygt 800 miljoner fördelat på 309 kontor och ombud. Koncernen har egen tillverkningsindustri och ett kunskapscenter - FonusAkademin. All begravningsverksamhet är kvalitetscertifierad av Lloyd's Register Quality Assurance.
Har du den utbildning och erfarenhet som krävs för att axla rollen som HR-generalist? Vill du dessutom få utlopp för ditt driv och din förmåga att arbeta i samspel med andra? Då kan jobbet som personaladministratör hos oss vara rätt för dig. Här får du ta dig an ett brett spektra av uppdrag inom personalområdet och bidra till att vi når våra mål.
Din del i helheten
Du blir en del av Fonuskoncernen - en rikstäckande koncern som har viljan att utvecklas och en stark vi-känsla. Hos oss möter du en lärande gemenskap där vi drar nytta av varandras kunskap och personliga kvaliteter. Vi är ca 700 anställda i Fonuskoncernen.
Dina uppgifter blir i huvudsak att:
• Ge administrativt stöd till cheferna under hela rekryteringsprocessen, vilket bland annat innebär att kontakter med såväl rekryterande chefer som arbetssökande blir en naturlig del av tjänsten
• Svara för att utveckla rekryteringsprocessen
• Ägna dig åt administration, kvalitetssäkring och arkivering av alla anställningsavtal i koncernen
• Svara för att utveckla introduktionsprocessen för nyanställda
• Arbeta med support och löpande personalfrågor
• Arbeta med den årliga lönerevisionen, vilket innefattar upprättande av underlag samt sammanställning för hela koncernen
• Svara för gruppförsäkringar
• Uppdatera koncernens personalhandbok
• Arbeta med personalrapporter och statistik
• Vara sekreterare i vår samverkansgrupp
Vad rollen kräver
Du som söker har akademisk examen - med fördel från PA-programmet. Att du har en stark vilja att jobba som generalist inom en personalavdelning är avgörande, liksom att du har minst tre till fem års erfarenhet av att - med tyngdpunkt på rekryteringsprocessen och introduktion av nyanställda - arbeta brett inom personalområdet. Då vi jobbar med IT-baserade systemstöd är det viktigt att du har erfarenhet av och intresse för att utveckla dessa ur ett användarperspektiv. För att passa i rollen är det en förutsättning att du har ett naturligt driv och att du är självgående i ditt dagliga arbete. Att du uttrycker dig på ett tydligt sätt i såväl tal som skrift är ett krav och vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet. Förutom god kommunikativ förmåga behöver du vara en serviceinriktad lagspelare med integritet. Du är strukturerad, noggrann och resultatinriktad både när du arbetar på egen hand och ihop med andra. Personalavdelningen består av tre personer: Personalchef, Personaladministratör och Kompetensutvecklare.
Resor förekommer i tjänsten.
Vi erbjuder motionsbidrag, subventionerad lunch, ersättning för läkarvårdskostnader samt gruppförsäkring.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Rosita von Feilitzen eller Tina Lindquist på Synk Juridik, som vi samarbetar med i denna rekrytering. Rosita når du på 073-540 57 07 och Tina på 070- 523 22 11.
Välkommen med din ansökan på
www.fonus.se/arbeta-pa-fonus/ senast den 6 december.
Publiceringsdatum2011-11-18Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFonus
AdressFonus
Liljeholmstorget 7, 5tr
11794 STOCKHOLM
Jobbnummer 1083516
Observera att sista ansökningsdag har passerat.