Personaladministratör med goda utvecklingsmöjligheter!
Maxkompetens Sverige AB / Administratörsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Sverige AB i Sigtuna,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Maxkompetens Sverige AB
Publiceringsdatum2012-09-03ArbetsuppgifterÄr du driven och kvalitetsmedveten med några års erfarenhet av personaladministration och på sikt vill avancera till personalchef? Då kan du vara den vi söker!
Vi söker för SigtunaHems räkning en serviceinriktad personaladministratör som vill vara med och utveckla företaget ytterligare.
SigtunaHem är ett kreativt och modernt bostadsföretag som äger och förvaltar ca 4 400 lägenheter med hyresrätt i Sigtuna kommun. SigtunaHems främsta uppgift är att utveckla trygga och trivsamma boendemiljöer med hög servicegrad. SigtunaHems vision sammanfattas med orden - Sveriges mest nöjda hyresgäster. Till sina 9 000 hyresgästers tjänst står därför ett 70-tal kompetenta och engagerade medarbetare för att leverera "Boende med Omtanke".
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Löneadministration: administrera löner, semester och svara på personal- och avtalsfrågor.
• Ta fram underlag för förhandlingar om löner, anställningsavtal, betyg mm.
• Delta vid fackliga samverkanmöten samt föra protokoll.
• Arbeta med frågor om arbetsmiljö och jämställdhet.
• Administrera frågor kring friskvård, rehabilitering, företagspolicy.
• Arbeta med och ge råd och hjälp i sjuk- och hälsofrågor och samarbeta med företagshälsovården.
• Se till att företaget följer lagstiftning som exempelvis lagarna om anställningsskydd, medbestämmande, pensioner och arbetsrätt.
• Tolkning av kollektivavtal. (Fastigo K-, F- och I-avtal).
• Administrera och samordna rekryteringsarbetet.
• Kompetensutveckling.
• Ansvara för att ge personalansvariga chefer konsultation i frågor rörande personal.
ProfilDu som söker har relevant högskoleutbildning och minst 3 års erfarenhet av personaladministration i någon form, gärna med liknande arbetsuppgifter som de som beskrivits ovan. Vi ser gärna att du arbetat i Agda tidigare och är van vid att göra löner, svara på personal och avtalsfrågor samt har erfarenhet av tolkning av kollektivavtal. Goda kunskaper i arbetsrättslig lagstiftning ser vi som en självklarhet.
Som person är du seriös, framåt och målinriktad. Du har lätt för att skapa relationer med människor och är en god kommunikatör. Du trivs med ansvar och har en lösningsorienterad syn. Vidare är du handlingskraftig men har sunt förnuft och stämmer av med din närmsta chef vid viktiga beslut.
Du har förmågan att tänka analytiskt och handlar därefter på ett strategiskt och långsiktigt sätt. Vidare har du höga mål med din karriär och strävar efter att ständigt utvecklas och bli bättre. Du är även serviceinriktad och brinner för kvalitet.
Är du den vi söker? Ansök redan idag via vår hemsida
www.maxkompetens.se då urval görs löpande.
Start: Efter överenskommelse
Lön: Marknadsmässig
Ort: Stockholm/Sigtuna
Om företagetMaxkompetens är ett av Sveriges ledande företag när det gäller uthyrning och rekrytering av studenter och akademiker. Sedan 2003 har vi hjälpt våra kandidater och kundföretag att hitta varandra, med rätt person på rätt plats i rätt tid som resultat. Vi har tillgång till framtidens bästa arbetskraft och de mest spännande tjänsterna för akademiker och studenter. Läs mer om oss på
www.maxkompetens.se!Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-31
Ange följande referens när du ansöker: 1273
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDiana Mesanovic, 08-120 75 306,
diana.mesanovic@maxkompetens.seFöretagMaxkompetens Sverige AB
AdressMaxkompetens Sverige AB
Herkulesgatan 12
11152 Stockholm
Jobbnummer 1330109
Observera att sista ansökningsdag har passerat.