Personaladministratör / HR

Bemanningsstyrkan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan i Stockholm, Lidingö, Sollentuna, Täby, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Vi söker nu för kunds räkning en personaladministratör med start omgående, uppdraget är på ett år med stor möjlighet till förlängning.

Vår kund är ett multinationellt företag inom hemelektronikbranschen, tjänsten är placerad på deras nordiska huvudkontor i Kista Science City.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara sedvanligt arbete för en personaladministratör såsom:


* Löne-, försäkringar- och pensionsadministration för de nordiska länderna
* Hantera det interna lönesystemet, månatliga uppdateringar m.m.
* Stötta personalavdelningen med rapporter och statistik
* Vara helpdesk rörande löner gentemot anställda
* Hjälpa till med administration i samband med rekryteringar, läsa ansökningar, boka intervjuer göra referenskontroller
* Hjälpa till med uppdateringar och eventuellt implementeringar av nya system
* Hjälpa till i andra processer inom personalavdelnings ansvarsområde


Kunden söker dig som har följande utbildning/erfarenheter:


* 2-5 års erfarenhet av arbete med löner i ett internationellt företag
* Universitetsexamen eller liknande inom relevant område
* Erfarenhet av att hantera försäkringar och pensioner
* Datavana inom HR-området
* Excellent användare av MS Office, speciellt Excel
* Flytande i tal och skrift i svenska och engelska.

Du bör även ha följande kompetenser för att passa in hos vår kund:


* Företags- och kundorienterad
* Du bör ha ett flexibelt och pragmatiskt sätt att ta dig an arbetsuppgifter.
* Du bör vara självgående, ta egna initiativ och vara analytisk och arbeta strukturerat
* Du bör ha förståelse för kulturella skillnader
* Du bör vara proaktiv och hålla dig uppdaterad i nya personalprocesser, lag-ändringar samt trender
* Du ska ha ett öga för detaljer och kunna sammanställa och presentera relevant information
* Du ska tycka om förändringar och vara hungrig på att delta i nya processer

Bemanningsstyrkan är ett auktoriserat bemanningsföretag, vi har kollektivavtal och är medlemmar i Almega - Kompetensföretagen och Svenskt Näringsliv.

Vi är ca 300 personer ute i arbete hos våra kunder varje dag, av dessa är ca 30 personer placerade hos kunden som nu kanske behöver just dig!

Vi erbjuder en fast månadslön, friskvårdsbidrag samt en engagerad konsultchef som finns på plats hos kunden flera gånger per vecka.

Tjänsten ska tillsättas omgående, uppdraget ligger på ett år med mycket stor möjlighet till förlängning.

Jag kommer att hålla intervjuer löpande så skicka gärna in ditt cv omgående tillsammans med lite information om dig!
Jag ser också gärna information om möjligt startdatum, inplanerad semester samt ett löneanspråk med ansökan.

På återhörande!

/ Therese Barvell Rappel, Bemanningsstyrkan

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2018-07-13

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-03
Ange följande referens när du ansöker: 391/209
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bemanningsstyrkan bemanningsstyrkan@noreply.com 0852523397

Företag
Bemanningsstyrkan

Adress
Bemanningsstyrkan
16480
16480 0180

Kontorsadress
Torshamnsgatan

Jobbnummer
4252385

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemanningsstyrkan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemanningsstyrkan: