Personaladministratör, anstalten Saltvik .
Kriminalvården, Saltvik / Administratörsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kriminalvården, Saltvik i Härnösand,
Sundsvall eller i
hela Sverige Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.
Läs mer på vår hemsida
www.kriminalvarden.sePersonaladministratör till anstalten Saltvik.
Kriminalvården Region Nord söker nu en personaladministratör till verksamhetsområde Saltvik, anstalten Saltvik. Verksamhetsområdet Saltvik består av anstalten Saltvik och häktet Saltvik (utanför Härnösand) samt anstalten Ljustadalen (utanför Sundsvall). På anstalten Saltvik finns en av landets tre säkerhetsenheter, två normalavdelningar och ett häkte. På A Ljustadalen finns en öppen kvinnoanstalt. Verksamheten på Saltvik har plats för totalt
Publiceringsdatum2016-04-12ArbetsuppgifterSom personaladministratör ansvarar du, tillsammans med respektive kriminalvårdsinspektör för kortsiktig och långsiktig personalplanering, samt även gentemot KSC. Du registrerar arbetsförändringar och schemaplanering i HR-systemet Heroma. Du deltar även i rekryteringsarbetet och ansvarar för en del av dess administration. Med din systemkundskap i Heroma, bistår du lokalt vid RALS.
KvalifikationerVårt grundläggande krav är fullständig gymnasieskolekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen. Utbildning på högskolenivå inom personal eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig är meriterande. Du får gärna ha kännedom om lokal organisation och lokala personalmässiga förutsättningar. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i kriminalvården och HR-systemet Heroma är meriterande. Arbetet ställer krav på att du är noggrann, ansvarsfull och flexibel. Du har god analytisk och pedagogisk förmåga, är självgående och serviceinriktad. Du uttrycker dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn präglad av en tro på människors vilja och möjlighet till utveckling och förändring.
ÖVRIGT
Inom staten erbjuds bra villkor för bland annat friskvård, arbetstid, semester och pension. För statliga jobb gäller också i regel individuell lönesättning. Läs mer om fördelar på
www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller
www.offentligajobb.se . Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-101029
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Flextid tillämpas. Tillsvidareanställning, tillträde: Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde :Efter överenskommelse .
ErsättningMånadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-03
Ange följande referens när du ansöker: A560292
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeter Henriksson, Kriminalvårdsinspektör 0611-866 65
Facklig kontaktStefan Persson, OFR/ST 0611-866 00 vxl
Pernilla Holgert, SEKO 060-785 30 41
Monica Olausson, SACO 0920-21 40 10
FöretagKriminalvården, Saltvik
AdressKriminalvården, Saltvik
Saltviksvägen 20
87154 HÄRNÖSAND
Kontorsadress87154 HÄRNÖSAND
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2776568
Observera att sista ansökningsdag har passerat.