Personaladministratör
Lerums kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Personalenheten i Lerum Lerums kommun och personalenheten som arbetsplats kännetecknas av arbetsglädje och en vilja att hela tiden utvecklas. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där alla medarbetare behövs och gör skillnad för den enskilde kommuninvånaren. Som personaladministratör blir du en viktig kugge i det arbetet.
Lerums kommun har en centralt placerad personalenhet, där nio personer arbetar för att stötta och leda kärnverksamheterna i olika personalrelaterade frågor. Vi arbetar i ett kontorslandskap med närhet till kollegors stöd och råd såväl som ett gott skratt.
Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40 000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Inom kommunens verksamhet är vi idag drygt 2800 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa välfärd. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025 och vi ska kännetecknas av hållbarhet, kreativitet och inflytande. För mer information besök gärna
www.lerum.sePubliceringsdatum2016-04-04ArbetsuppgifterTill personalenheten söker vi nu en kundfokuserad administratör som ska ge service till kollegorna på personalenheten och andra verksamheter i kommunen.
Personaladministration berör många områden såsom försäkringar, pensioner, samordning av chefsutbildningar, introduktion av nya medarbetare, statistikrapportering, beställningar, arkivhantering, företrädesfrågor etc. Det är ett varierat arbete som ger stor inblick och delaktighet i personalenhetens arbete. I detta arbete hanteras personalområdets alla grundläggande processer.
KvalifikationerVi vill att du har en eftergymnasial utbildning inom personaladministration eller likvärdig inriktning, alternativt motsvarande kunskaper från erfarenhet inom personaladministration. Utbildningen kan avse yrkesutbildning såväl som högskoleutbildning.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som trivs med att ge god service och ha "många bollar i luften" samt kan hantera arbetsuppgifter med hög integritet. Detta jobb kan vara aktuellt för dig som söker nya vägar inom administration efter flera år i arbetslivet men det kan också passa för dig som söker ditt första jobb efter högskoleexamen inom HR.
Arbetet kräver att du är strukturerad, noggrann och flexibel. Du behöver snabbt kunna sätta dig in i befintliga regelverk och förstå processerna vi jobbar med. Du kommer jobba i flera IT-system, att ha god vana och blick för olika IT-miljöer är viktigt. Intresse av att driva arbetet framåt och se möjligheter till utveckling är också viktiga egenskaper.
Det är meriterande med erfarenhet från annat personaladministrativt arbete.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Årsarbetstid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-18
Ange följande referens när du ansöker: A555671
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Kindstedt, Chef personalenheten 0302521243
daniel.kindstedt@lerum.seFacklig kontaktEmma Löwendahl, Ordförande Vision Lerum 0302-521195
vision@lerum.seFöretagLerums kommun, Personalenheten
AdressLerums kommun, Personalenheten
Box 225
44380 Lerum
KontorsadressBrobacken 1 Lerum
Jobbnummer 2760970
Observera att sista ansökningsdag har passerat.