Personaladministratör
Sveriges Domstolar, Kammarrätten i Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Kammarrätten i Stockholm i Stockholm Kammarrätten i Stockholm är den största av Sveriges fyra kammarrätter och är också landets Migrationsöverdomstol. Domstolen har cirka 220 medarbetare, varav ungefär 170 är jurister. Organisationen består av sex dömande avdelningar samt en administrativ enhet. Kammarrätten handlägger cirka 500 olika måltyper där de vanligast förekommande målen är migrationsmål, skattemål och socialförsäkringsmål. Kammarrätten i Stockholm är en domstol som ständigt utvecklar arbetsformerna för att uppfylla medborgarnas krav på rättsäkerhet, effektivitet, öppenhet och tillgänglighet.
Du kommer få jobba i en organisation som arbetar med intressanta och samhällsaktuella frågor. Kulturen på kammarrätten präglas av kvalitet, noggrannhet, stolthet och teamkänsla. Dina arbetsuppgifter kommer vara intressanta och utvecklande, och du kommer få kontinuerlig och för arbetet relevant kompetensutveckling. Vi är måna om att du så snabbt som möjligt kommer in i ditt arbete och i den grupp som du kommer att arbeta med. Därför tar vi fram ett gediget och personligt anpassat introduktionsprogram för dig. Ett arbete på kammarrätten innebär att du kommer vistas i historiskt unika och smakfullt restaurerade lokaler på Riddarholmen i Stockholm.
Publiceringsdatum2015-01-21ArbetsuppgifterPersonalgruppen ingår som en del i den administrativa enheten och består idag av totalt tre personer, inkluderat personalchefen, som arbetar både operativt och strategiskt med frågor som berör personalområdet så som bemanning, arbetsmiljö, löner och lönepolitik, kompetensutveckling och arbetsrätt. Alla i personalgruppen samverkar med de övriga på den administrativa enheten i utförandet av olika arbetsuppgifter.
Som personaladministratör kommer du att få utveckla och arbeta operativt med frågor inom hela det personaladministrativa området. Några av dina viktigaste arbetsuppgifter blir att:
• Källrapportera och kvalitetsäkra bemannings-, och löneadministrativa uppgifter till förvaltningsmyndigheten, Domstolsverket,
• administrerar olika arbetsuppgifter vid bemannings-, och rekryteringfrågor,
• svara på interna frågor som berör olika ledigheter, ersättning och arvoden, utlägg etc.,
• administrera och stötta vid de årliga lönerevisionerna,
• utbetalning av nämndemäns arvoden,
• ta fram olika personalstatistiska uppgifter.
KvalifikationerDu som söker ska ha:
• Lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
• några års erfarenhet av de arbetsuppgifter som beskrivs i annonsen,
• goda kunskaper och färdigheter avseende Office paket samt god förmåga att lära dig nya datorstödsprogram.
Det är meriterande om du:
• Idag arbetar eller har tidigare närliggande erfarenheter från arbete med personalfrågor på en myndighet,
• har vana att arbeta i personaladministrativa system så som palasso, primula eller liknande system,
• har kompletterande personaladministrativ utbildning
Som person är du strukturerad, ordningssam, noggrann och har ett sinne för detaljer samt tycker om att kontinuerligt hitta förbättringar i ditt arbete. Du är ansvarsfull, lösningsorienterad och har en stark känsla för service. Då arbetet innebär både externa och interna kontakter är det av stor vikt att du är utåtriktad, kommunikativ och samtidigt har både ett etiskt och professionellt förhållningssätt då du kommer att hantera konfidentiella uppgifter. För att passa in i arbetsgruppen måste du ha god samarbetsförmåga och utpräglad vilja att arbeta i team. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön, etnisk- och kulturell bakgrund. Eftersom de flesta på den administrativa enheten är kvinnor ser vi gärna manliga sökande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Kammarrätten i Stockholm samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Förutom personligt brev bifogar du en meritförteckning. Det är av stor vikt att du fyller i samtliga fält i ansökningsverktyget samt även svarar på alla enkätfrågorna. Glöm inte att märka det personliga brevet och merit-förteckningen med KST 2015/12.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Vi söker någon som kan arbeta heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Anställningen är en tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas under de första 6 månaderna. Tillträde sker efter överenskommelse. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-08
Ange följande referens när du ansöker: KST 2015/12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusann Deli, Personalchef 08-561 690 09
Facklig kontaktPatricia Schömer, Jusek, Kammarrättsråd, Jusek 08-561 692 38
Lars Thun, IT-handläggare, ST-domstol 08-561 694 02
lars.thun@dom.seFöretagSveriges Domstolar, Kammarrätten i Stockholm
AdressSveriges Domstolar, Kammarrätten i Stockholm
Box 2302
10317 Stockholm
KontorsadressBirger Jarls torg 5
Jobbnummer 2135951
Observera att sista ansökningsdag har passerat.