Personaladministratör

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Sollefteå, Härnösand eller i hela Sverige

EUROCON är en svensk koncern som grundades 1990 med huvudkotor i Örnsköldsvik och verksamhet på ett antal orter i huvudsakligen Sverige. Bolaget är noterat på Aktietorget.

Eurocon har i över 20 år varit i konstant expansion. Både vad det gäller antalet medarbetare, 170 stycken, kunder och branscher. Resultatet av vårt arbete är glasklart. Vi ökar våra kunders konkurrenskraft och lönsamhet. Kunder inom framförallt processindustrin som är i behov av tekniska konsulttjänster. Med hjärtat i Norrland har Eurocon idag kontor i Örnsköldsvik, Kiruna, Härnösand, Sundsvall, Stockholm, Karlstad, Karlshamn och Göteborg. Samt i Storuman, Kanada och Tyskland via olika intressebolag. 

Eurocon verkar traditionellt inom massa- och pappersindustrin, men på senare år i allt större utsträckning inom biokemi-, kemi-, energi- och gruvindustrin. Våra tjänster omfattar hela livscykeln för en investering.  Utredningar och projektgenomföranden som effektiviserar både nya investeringar och befintliga anläggningar till våra kunder. Vår specialitet är ny- och ombyggnadsprojekt där vi utför förstudier, förprojekt och genomförandeprojekt.

Vår bas finns i Sverige men våra kunder finns över hela världen. Huvudsakliga verksamhetsområden är projektledning, processteknik, processtyrning, elkraft, automation, tryckkärl, HVAC, anläggningskonstruktion, mekanik, datateknik och revisionsbesiktningar. Eurocon har vidareutvecklat det egna projekteringsverktyget SiteBase. Det säkerställer en hög kvalitet och effektivitet samt att vi fortsätter ligga steget före konkurrenterna. För mer information se www.eurocon.se .

Vi söker nu en Personaladministratör för uppdrag hos kund med möjlighet till ev. övertagande

Hur ser din arbetsdag ut?

Du ingår i ekonomifunktionen och rapporterar organisatoriskt till CFO men har nära kontakt och rapporterar löpande arbete till HR-chef. Personaladministratören har ansvaret för delar av administrationen som hänförs till anställdas anställningsvillkor. I rollen ingår även den löpande administration för hela Eurocon koncernen.

Löneadministration:
Månatligen lönekörningar för alla koncernens bolag, utbetalning av löner enligt attest av tidrapporter, upprätthålla/uppdatera personalregister i löneprogram, PX och Baltzar samt upprättande av kontrolluppgifter

Försäkringsadministration:
Rapportera anställd för tjänstepension, sjukförsäkring mm, månatligen rapportera till pensionsbolag samt uppdatering mot pensionsbolag

Löpande administration:
Skapa och vara delaktig i förbättringsarbete av dokumentation och policys inom området Personal/HR, framtagande av anställningsavtal, vara behjälplig vid avtalsfrågor mot anställda, hålla sig uppdaterad av lagar och regler. Kontrollera inrapporterad tid i tidrapporteringssystemet PX i samarbete med ekonomiassistent, lägga upp bolagsuppgifter m m i samband med nya databaser samt administrera resursbokningar.

Vem trivs här?
Har du en PA-utbildning eller motsvarande några års erfarenhet av att arbeta med dessa arbetsuppgifter kommer du snabbt att sätta dig in i din roll, samtidigt som du tar nya kliv. Det är viktigt att du är flexibel, prestigelös samt trivs att arbeta både självständigt och i grupp. Vi uppmuntrar dig att driva och delta i olika förändringsprojekt för att förbättra och effektivisera arbetsprocesser. Eftersom tjänsten innebär kontakter med såväl operativt ansvariga som övriga medarbetare är det viktigt att du är serviceinriktad och har lätt att kommunicera.

Vad erbjuder vi?
Som konsult är du anställd i Adecco Sweden och arbetar uthyrd till kund, detta innebär att du får möjlighet att arbeta i en stimulerande arbetsmiljö med härliga medarbetare. Du får ett varierande uppdrag och har chansen att utvecklas inom området ekonomi.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Du har även tillgång till ett utbildningsutbud via "Klickportalen".

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt, bifoga gärna ett personligt brev tillsammans med CV när du registrerar din ansökan för uppdraget. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2014-05-09

Arbetstider och omfattning
Heltid/Inhyrning ca 6 månader med eventuell möjlighet till övertagande

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Wiklund 0702828798

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Strandgatan 23
89133 ÖRNSKÖLDSVIK

Jobbnummer
1869509

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: