Personal- och löneassistent till Urbasers huvudkontor

Urbaser AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Urbaser AB i Stockholm, Lidingö, Danderyd, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Urbaser är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning och miljötjänster. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i fyra världsdelar och mer än 25 länder.





Urbaser är stolta insamlare av avfall, och som anställd hos oss blir du en del av en samhällsnyttig organisation där alla medarbetare och deras del i företagets framgång värdesätts - det är viktigt för oss!

Om jobbet
På vårt huvudkontor i Älvsjö är vi 17 drivna personer som har en tät sammanhållning och som tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet, även om vi ofta har mycket att göra.

Vi har en härlig stämning på kontoret och ett öppet klimat där alla får ta plats. Nu ska Elin vara mammaledig och det finns därför en ledig tjänst på vår personalavdelning, dit vi söker en noggrann och engagerad personal- och löneassistent.

Som personal- och löneassistent hos oss arbetar du i en bred HR-funktion där du får möjlighet att lära dig massor och chans att utvecklas i din yrkesroll. Ditt arbete involverar huvudsakligen löpande HR- och löneadministration samt chefsstöd. Du förväntas arbeta självständigt men kommer att ha ett tätt samarbete med vår löneadministratör Lena och vår personalchef Anniqa, som du även rapporterar till.

Arbetsuppgifter som ingår i rollen:

- Vara kontaktperson och rådgivare gentemot våra chefer i lön- och personalrelaterade frågor.
- Löpande administration i vårt HR-system (Kontek HRM/Flex) där du även fungerar som intern supportperson/superuser.
- Administration kopplat till rekryteringsprocessen; annonsering och återkoppling till kandidater, i vissa fall även urvalsarbete samt medverkande vid anställningsintervjuer.
- Sammanställning och tolkning av diverse statistik och interna rapporter.
- Tillsammans med löneadministratören handlägga löner för ca 400 miljöarbetare.
- Utfärda arbetsgivarintyg, anställningsintyg m.m.
- Kontakt med myndigheter och institutioner såsom Försäkringskassan, SCB, AFA m.fl.
- Sammanställning och presentation av företagets medarbetarundersökning.
- Avlasta och stötta personalchefen med diverse olika arbetsuppgifter som kan förekomma på en personalavdelning.

Vem är du?

För att nå framgång i denna tjänst tror vi att du som person:

- Är noggrann uti fingerspetsarna med ett öga för detaljer.
- Har ett strukturerat arbetssätt där du kan hantera att arbeta med flera ärenden parallellt och
- kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter.
- Är serviceinriktad med god samarbetsförmåga.
- Är prestigelös och tycker inte att någon arbetsuppgift är för liten eller på för låg nivå.
- Är ansvarstagande, självgående och lösningsorienterad.

Vi tror att du kommer att trivas hos oss om du:

- Tycker att det är roligt när tempot är högt och har förmåga att snabbt kunna sätta dig in i olika arbetsuppgifter.
- Har nära till skratt och tycker om att ha mycket kontakt med människor.
- Har skinn på näsan och känner dig bekväm i din yrkesroll.

Du behöver ha ett par års arbetslivserfarenhet av antingen kvalificerat personal/HR-arbete eller löneadministration, samt relevant utbildning. Du behöver trivas med administrativt arbete och vara duktig på siffror. Vidare har du mycket god system- och datorvana, med kunskap inom Officepaketet. Du hanterar svenska språket utmärkt i tal och skrift. Vi använder HR- och lönesystemen Kontek Lön och Kontek HRM/Flex, och det är mycket meriterande om du har erfarenhet av dessa. Stor vikt kommer dock att läggas vid dina personliga egenskaper i samband med denna rekrytering.

Publiceringsdatum
2022-02-16

Övrig information
Tillträde för tjänsten: Enligt överenskommelse.
Anställningsform: Vikariat till och med 2023-10-31 (cirka).
Omfattning: Heltid.

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.urbaser.se/sv/arbeta-hos-oss/. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post men har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta Elin Jokumsen via ansokan@urbaser.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2023-10-31

Ersättning
Fast tim- eller månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
URBASER AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/12".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Urbaser AB (org.nr 556749-8026)

Arbetsplats
HK

Jobbnummer
6350825

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Urbaser AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Urbaser AB: