Personal- och löneadministratör till Mio

MIO AB / Administratörsjobb / Tibro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Tibro, Hjo, Skövde, Karlsborg, Tidaholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MIO AB i Tibro, Skövde, Mariestad, Mjölby, Lidköping eller i hela Sverige

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.



På vårt Servicekontor i Tibro finns bl a Mios Lönecenter.

Vår uppgift är att vara våra butikers löneavdelning. För närvarande gör vi lön för ca 40 av kedjans 74 butiker. Vi behöver nu förstärka teamet med en löneadministratör.

Publiceringsdatum
2022-06-21

Om tjänsten
Som löneadministratör tillhör du Mios HR-avdelning i Tibro. Rollen innebär främst följande arbetsuppgifter:

- Löneadministration
- Rådgivning och stöd i löne- och kollektivavtalsfrågor.
- Delta i aktuella lönerelaterade projekt.

Om dig
Du som har en relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot PA eller liknande kommer att ha en god grund att stå på. Vi ser att du som söker har erfarenhet från att jobba med både löne- och ekonomifrågor. Vidare har du för tjänsten relevanta kunskaper inom arbetsrätt samt erfarenhet av att läsa och tolka kollektivavtal. Du har arbetat i något av de större lönesystemen, så som Agda, Kontek, Hogia eller Visma Lön.

Som person är du kommunikativ och öppen, med hög integritet och är duktig på att skapa förtroendefulla relationer. Du tycker om att arbeta systematiskt och har en god planerings- och organisationsförmåga. Du är initiativtagande, analytisk, har ett stort eget driv och trivs med att arbeta i team.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan inledas med provanställning om sex månader.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att under vecka 26-27 kontakta HR-specialist Ingrid Richter, telefonnummer 0504-412 07.

Från och med vecka 28 svarar Sofia Gumaelius (gruppledare för Lönecenter) på frågor. Hon nås på telefonnummer 0504-787924

Välkommen med din ansökan!

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mio AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/226".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mio AB (org.nr 556084-0190)

Kontakt
Ingrid Richter
0504-41207vecka26-27

Jobbnummer
6763403

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MIO AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MIO AB: