Personal- och juridikfunktionen söker Personalhandläggare

Jokkmokks Kommun / Administratörsjobb / Jokkmokk
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jokkmokk, Gällivare, Arjeplog, Älvsbyn, Arvidsjaur eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jokkmokks Kommun i Jokkmokk

Jokkmokk har siktet ställt på framtiden. Kommunen arbetar aktivt och förutsättningsskapande för ett brett näringsliv och en attraktiv, växande arbetsmarknad inom både befintliga och framtida branscher.

Vi söker dig som vill vara med och bidra till Jokkmokks fortsatta utveckling.

På fritiden har du fantastiska möjligheter att nyttja ett stort utbud av fritidsanläggningar med olika föreningsaktiviteter eller friluftsaktiviteter såsom fiske, jakt, vandring, snöskoter, skidor m.m. i både skogs- och fjällmiljö.

Nu går en av våra personalhandläggare vidare till nya utmaningar inom kommunen och vi söker därför en ny kollega till personal- och juridikfunktionen. Trivs du att arbeta i en mindre kommun där beslutsvägarna är korta och delaktigheten är hög då är du den kollegan vi söker.


Publiceringsdatum
2021-11-08

Arbetsuppgifter
Som personalhandläggare i Jokkmokks kommun arbetar du centralt och stödjer alla kommunens chefer i HR-frågor, dina främsta områden kommer vara arbetsmiljö, rehabilitering, jämställdhet och värdegrundsfrågor. Vi är en liten arbetsgrupp med två personalhandläggare och en personalchef vilket innebär att vi har ett nära samarbete i alla förekommande HR-frågor, såväl operativa som strategiska. Det kommer därmed finnas stora möjligheter att påverka arbetets innehåll utifrån befintliga kompetenser.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en examen från personalvetarprogrammet eller annan beteendevetenskaplig utbildning med inriktning personal- och arbetsvetenskap. Det är meriterande med erfarenhet från likvärdiga arbetsuppgifter men inget krav. Som chefsstöd i HR-frågor krävs god samarbetsförmåga gentemot cheferna men du behöver ha förmågan att kunna planera, organisera och genomföra arbetet självständigt. Då arbetet innebär en nära kontakt med kommunens chefer och arbetstagarorganisationer krävs en god kommunikativ förmåga.

Som personalhandläggare möter du medarbetare i olika situationer, det är därför viktigt att du har förmågan att se och förstå olika personligheter och perspektiv i syfte att skapa ett förtroendefullt intryck. Som person är du trygg och stabil och kan anpassa ditt förhållningssätt utifrån situationen.

ÖVRIGT
Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "Ansök här" och inte via e-post eller pappersformat.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter 1 januari eller efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jokkmokks kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "110/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jokkmokks kommun (org.nr 212000-2676), https://jokkmokk.se/kommun-samhalle/jobba-hos-oss/

Arbetsplats
Näringslivs- och samhällsavdelningen

Kontakt
Personalchef
Caroline Johansson
0971-171 17

Jobbnummer
6102093

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jokkmokks Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jokkmokks Kommun: