Personal- och ekonomiadministratör/Registrator

Sveriges Domstolar / Administratörsjobb / Hudiksvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hudiksvall, Nordanstig, Söderhamn, Ljusdal, Bollnäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar i Hudiksvall, Sundsvall, Härnösand, Gävle, Falun eller i hela Sverige

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/





Personal- och ekonomiadministratör/ Registrator vid Hudiksvalls tingsrätt
Hudiksvalls tingsrätt söker en ny medarbetare till tingsrättens administra­tiva enhet.

Enheten är en stödfunktion till tingsrättens målberedande re­spektive dömande enheter. Enheten ansvarar för personal- och ekonomifrå­gor, registratur, arkiv och reception och annat administrativt stöd. Enheten leds av chefsadministratören. Enheten, som idag har tre anställda, utökas med den befattning som nu ska tillsättas.

Befattningen är ny och innebär en delad tjänstgöring som registrator och administratör.

Om arbetsplatsen
Vid Hudiksvalls tingsrätt arbetar ca 30 personer bestående av domare, tingsnotarier, beredningsjurister, domstolshandläggare samt administrativ personal. Tingsrätten leds av lagmannen. Under lagmannen finns en dömande enhet, en beredningsenhet med en målavdelning, en administrativ enhet och en enhet för säkerhet, IT, lokaler & inventarier. Tingsrätten avgör mål och ärenden från kommunerna i Hälsingland.

Från och med senhösten 2022 kommer tingsrätten att flytta in i nybyggda lokaler i centrala Hudiksvall.

Vi söker nu en administrativ handläggare. Vill du bli en av oss och arbeta till­sammans med kunniga och trevliga kollegor? Har du en utpräglad känsla för service och ett flexibelt förhållningssätt?

Att jobba som registrator
I rollen som registrator registrerar du dels mål och ärenden i domstolens målhanteringssystem, dels handlingar i domstolens administrativa diarium.

Att jobba som administratör
I rollen som administratör kommer du till stor del att arbeta med personal-och ekonomiadministrativa uppgifter, men även med andra vid administra­tionen förekommande arbetsuppgifter.

Vid behov ska du kunna stötta andra funktioner inom den administrativa en­heten, exempelvis inom arkiv eller reception.

Vem söker vi?
Vi söker dig som vill ha ett omväxlande arbete, där du aktivt bidrar till att uppnå domstolens verksamhetsmål. Du ska ha en utpräglad känsla för ser­vice och kvalitet.

Som person är du prestigelös och har ett stort engagemang för ditt arbete samt en vilja att bidra till ett gott arbetsklimat. Du har en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete efter verksamhetens behov. Du har en utvecklad förmåga att arbeta såväl med andra som självständigt.

I dina båda roller kommer du att företräda domstolen och måste kunna inge förtroende samt klara av olika personliga kontakter, både internt och ex­ternt. Att arbeta strukturerat och ha ett professionellt bemötande är något som är självklart för dig.

Kvalifikationskrav

Du ska ha

Godkänd treårig gymnasieutbildning eller annan likvärdig utbildning.

- Mycket god vana att arbeta digitalt
- Mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska, i tal och skrift.

Det är meriterande om du

- Har eftergymnasial utbildning inom personal och HR eller som juristassistent (paralegal)
- Några års erfarenhet av personal- och ekonomiadministrativt arbete
- Erfarenhet av administrativt arbete från annan domstol, myndighet eller offentlig verksamhet med juridisk anknytning.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig
Ett varierande, utvecklande och ansvarsfullt arbete i en viktig och spännande verksamhet.

När Sveriges Domstolar rekryterar framtida medarbetare är det viktigt att vi får rätt person på rätt plats och som har ett inkluderande synsätt. Det är också viktigt att vi hanterar alla som söker jobb hos oss rättvist och att vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Därför tillämpar vi kompetensbaserad rekrytering.



För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-02-07

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sveriges Domstolar

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AdmÄ 2022/4".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sveriges Domstolar (org.nr 202100-2742)

Arbetsplats
Hudiksvalls tingsrätt

Kontakt
Lillemor Sund
0650-37462

Jobbnummer
6318236

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar: