Personal- och ekonomiadministratör

Elsäkerhetsverket / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elsäkerhetsverket i Kristinehamn, Stockholm, Hässleholm, Umeå eller i hela Sverige

Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet av personal- och ekonomiadministration.
Vill du arbeta i en organisation där mångfald är viktigt och i en atmosfär av laganda där alla bidrar till verksamhetens resultat och utveckling? Tycker du dessutom om att ha många bollar i luften? Då är du rätt person att söka!

Elsäkerhetsverket arbetar för att minska risker och störningar förknippade med elektricitet. Huvudkontoret är i Kristinehamn och myndigheten har ca 45 medarbetare. Du kan läsa mer om vår verksamhet på www.elsakerhetsverket.se

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med administration inom främst personal- och ekonomiområdet samt registratur. Det innebär att du arbetar med underlag som ligger till grund för utbetalning av löner och andra ersättningar, tidredovisning samt stöd till medarbetarna i egenrapporteringen i PA-systemet Palasso. Inom ekonomiområdet kommer du att arbeta med löpande redovisning, leverantörs- och kundreskontra i vårt ekonomisystem Agresso.

Vidare kommer du att vara back-up till registraturen i det löpande arbete med registrering av handlingar i vårt digitala ärendehanteringssystem Platina.

Bland arbetsuppgifterna ingår även att vara administrativt stöd till generaldirektören och ha en samordnande roll när det gäller till exempel lokaler och allmän kontorsservice.

För att vara kvalificerad för tjänsten ska du ha gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi eller annan lämplig utbildning till exempel inom personaladministration. Du ska ha stort intresse och fallenhet för att hantera personalfrågor som rör till exempel avtal och löneadministration. Det är viktigt att du är strukturerad och har mycket gott ordningssinne. Du ska vara intresserad av frågor som rör utveckling av processer och e-förvaltning.
Det är önskvärt att du har erfarenhet av personaladministration. Det är meriterande om du har erfarenhet av statlig redovisning och registratur. Har du kunskap om och intresse utav IT-frågor är det också meriterande.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper då arbetsuppgifterna kräver att du har god samarbetsförmåga, är noggrann, tar eget ansvar och egna initiativ. Du ska även vara engagerad och vara intresserad av att dela med dig av dina kunskaper. Du ska tycka att det är roligt att vara involverad i många olika arbetsuppgifter.

Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning och placerad på vårt huvudkontor i Kristinehamn. Myndigheten kan komma att tillämpa provanställning.

Tillträdesdag
Snarast eller enligt överenskommelse

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta administrativ chef Ingrid Öhlén.
Fackliga representanter för SACO Katarina Olofsson och för ST Lars Melchert. Samtliga nås via Elsäkerhetsverkets växel 0550-851 00.

Välkommen med din ansökan, märkt ref 11/2012 senast den 7 oktober 2012 registrator@elsakerhetsverket.se eller Elsäkerhetsverket, Box 4, 681 21 Kristinehamn.

Publiceringsdatum
2012-09-21

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-07
Ange följande referens när du ansöker: 11/2012
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@elsakerhetsverket.se

Företag
Elsäkerhetsverket

Adress
Elsäkerhetsverket
Box 4
68121 KRISTINEHAMN

Kontorsadress
Södra torget 3
Kristinehamn

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0550-85100
Faxnummer: 0550-85101
E-postadress: elsakerhetsverket@elsakerhetsverket.se

Jobbnummer
1346093

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elsäkerhetsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elsäkerhetsverket: