Personal- och bemanningsansvarig

Maxkompetens Konsult AB / Administratörsjobb / Göteborg
2017-03-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personal- och bemanningsansvarig" (publicerad 2017-03-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Göteborg, Partille, Lerum, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
Söker du efter en utmaning där du får arbeta med personalfrågor? Vill du bygga upp, genomföra och ansvara för rekryteringsprocesser? Trivs du med att vara spindeln i nätet och inta en social roll i arbetssammanhang?

Nu söker vi en personal- och bemanningsansvarig åt vår kund Göta Energi i centrala Göteborg. Vi söker dig som vill arbeta med rekryterings- och personalfrågor,
Arbetsuppgifterna går ut på att du som ansvarig aktivt ska arbeta med att tillsätta befintliga tjänster hos kunden, samt ansvara för övriga personalfrågor vad gäller företagets anställda. Du kommer att arbeta med löpande rekryteringsprocesser bestående av annonsskrivning, hantering av ansökningar samt genomförande av både telefonintervjuer samt intervjuer på plats. Du sköter även övriga interna personalfrågor så som trivsel, sjukfrånvaro och utvecklingsarbete.

Arbetsuppgifter:
Annonsutformning
Urvalsarbete
Intervjuer
Referenstagning
Kandidatsökning
Personaladministrativa ärenden
Övergripande HR-frågor

Vi ser gärna till att du värderar den sociala kontakten högt och trivs med daglig kontakt med kandidater och anställda. Eftersom arbetstempot är varierande och stundvis stressfullt är det viktigt att du behärskar att slutföra arbetsuppgifter effektivt under press. Det finns goda möjligheter till intern utveckling.

Tjänstens omfattning är på heltid.

Din profil
Krav för tjänsten är:
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område, gärna personalvetarutbildning/HR/organisationsutveckling.
• Något års erfarenhet av personaladministration, arbetsledning/personalansvar.
• Du ska kunna uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift.

Meriterande är om du har:
• Tidigare erfarenhet av sälj/telecombranschen.
• Tidigare erfarenhet av kundtjänst och/eller servicearbeten med nära kundkontakt.

Sista ansökningsdag
Intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts omgående när rätt person hittats.
Tjänsten är en rektyrering, vilket innebär att du anställs direkt hos kunden.

Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT, försäljning, kundtjänst och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-03-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-09
Ange följande referens när du ansöker: 5633
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elma Sabanovic elma.sabanovic@maxkompetens.se 0734-368107

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Skaraborgsvägen 21
50630 Borås

Kontorsadress
Skaraborgsvägen 21

Jobbnummer
3360123

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: