Personal- & arbetsmarknadssamordnare

Årjängs kommun, Personalavdelningen / Administratörsjobb / Årjäng
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Årjäng, Eda, Arvika, Bengtsfors, Åmål eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Årjängs kommun, Personalavdelningen i Årjäng

Årjängs kommun ligger i det natursköna och sjörika sydvästra Värmland. E18 knyter oss samman med Oslo och Karlstad, 10 mil åter vardera hållet. Goda landsvägskommunikationer och närheten till Norge gör kommunen till en intressant kommun för näringsliv och boende. Handeln är under kraftig utveckling och nya industrietableringar pågår.

Tjänstens organisatoriska placering är kommunens arbetsmarknadsenhet (AME) med ungefär 50 anställda, men befattningen är direkt underställd kommunens personalchef.

Publiceringsdatum
2013-04-16

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder en tjänst med stor variation där en viktig del av uppdraget innebär att du aktivt arbetar med att matcha våra anställda och praktikanter på AME, mot reguljära arbeten på arbetsmarknaden.

Därutöver omfattar tjänsten ett uppdrag att ge kommunens chefer ett kvalificerat konsultativt stöd i olika typer av personalfrågor inom hela personalområdet, exempelvis arbetsrätt, rekrytering, rehabilitering, arbetsmiljö, samverkansfrågor, löne- och ersättningsfrågor, organisations- och omställningsfrågor, fackliga förhandlingar, datafrågor gällande våra personal- och lönesystem m.m.

Då vi är en förhållandvis liten avdelning och kommun, är det betydelsefullt att du är öppen för alla förekommande arbetsuppgifter inom både personal- och arbetsmarknadsområdet där behov finns. Det är också betydelsefullt att du har en god förmåga att kunna arbeta självständigt och brett inom personal och arbetsmarknadsområdet, med många bollar i luften samtidigt.

Dina arbetsuppgifter innefattar bl.a. att:

• Aktivt matcha anställda och praktikanter på arbetsmarknadsenheten (AME) mot reguljära arbeten på arbetsmarknaden.

• Att inneha rollen som hälsa- säkerhetssamordnare inom AME. Det innebär bl.a. att stödja och tillse att enhetens systematiska arbetsmiljöarbete sköts enligt arbetsmiljöverkets föreskrifter. Rollen innebär också att vara ett professionellt stöd och bollplank gentemot AME:s chefer inom arbetsmiljöområdet.

• Utreda, formulera, förankra och implementera centrala styrdokument, vägledningar och policys inom personalområdet, såväl specifikt inom AME som för kommunen totalt.

• Konsultativt stöd till verksamheterna i personal och arbetsrättsliga frågor.

• Självständigt samordna och driva löneöversynsprocesser i samverkan med chefer och fackliga representanter.

• Understödja verksamheterna och politiken med utredningar, statistiska underlag och analyser inom personalområdet.

• Bidra aktivt till att ytterligare utveckla våra personal- och lönesystem och ge support till användarna.

Kvalifikationer
Vi ser helst att du har en beteendevetenskaplig- eller samhällsvetenskaplig högskoleutbildning, företrädesvis med inriktning mot personal och arbetsliv, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat vis.

Vi ser också gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete som personal- & arbetsmarknadssamordnare eller motsvarande yrkeserfarenhet. Kunskaper och erfarenheter angående att matcha människor mot arbete är särskilt meriterande precis som kompetens inom arbetsmiljöområdet.

Mycket god datorvana och administrativ erfarenhet krävs gällande Officepaketet i allmänhet och Word och Excel i synnerhet.

Vi ser gärna att du har B-körkort.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har:

• Ett mycket välstrukturerat arbetssätt.

• God förmåga att arbeta med människor, såväl individuellt som i grupp.

• En kommunikativ och pedagogisk förmåga, samt har förutsättning att skapa motivation och engagemang.

• God förmåga till såväl självständigt arbete, som nära samarbete med kollegor och "kunder".

• Ansvarskänsla och prioriteringsförmåga.

• En utvecklingsorienterad och konstruktiv sida.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast möjligt, enligt överenskommelse. Provanställning 6 månader, kan eventuellt komma att tillämpas.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-07
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A325452
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christer Larsson, Personalchef 0573-14011 christer.larsson@arjang.se

Företag
Årjängs kommun, Personalavdelningen

Adress
Årjängs kommun, Personalavdelningen
Storgatan 66, Box 906
67229 ÅRJÄNG

Jobbnummer
1524467

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Årjängs kommun, Personalavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Årjängs kommun, Personalavdelningen: