Personal-/Löneadministratör 80 %

MejDej-kooperativet / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MejDej-kooperativet i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige

MejDej-Kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd assistans. För att möjliggöra detta är MejDej-Kooperativet arbetsgivare för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna och bestämmer över arbetsinnehållet. Vi strävar efter att ha god kompetens hos våra anställda och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistansanordnare och arbetsgivare.
Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder samt subventionerad friskvård.
Du kan hitta mer information på vår hemsida www.mejdej.se
MejDej-Kooperativet har tillstånd enligt Inspektionen för Vård och Omsorg (IVO). Kooperativet har ca 450 anställda assistenter.

Arbetsuppgifter.
I rollen som administratör kommer du att stötta företagets enhetschefer och arbetsledare i personal- och lönerelaterade frågor, samt att fungera som en intern servicefunktion och ett administrativt stöd.
Tillträde enligt överenskommelse.
Du kommer att arbeta såväl strategiskt som operativt med alla förekommande personal- och lönefrågor. Ansvara för överläsning från tidsredovisningssystem samt utförande av samtliga arbetsuppgifter inom löneprocessen och kontrollera att gällande lagar, policy och avtal följs. Vidare kommer dina arbetsuppgifter
t. ex. att vara administration av pensioner och försäkringar, kontroll av semesterlöneskuld, skriva anställningsavtal samt att skriva arbetsgivarintyg. Du kommer även att aktivt medverka i våra interna utbildningsinsatser och informationsträffar med medlemmar och medarbetare samt att delta vid rekryteringsarbete.

Profil.
Vi söker dig som har erfarenhet från ett liknande arbete där du hanterat ett stort antal löner och har goda kunskaper i de lagar och avtal som styr löneprocessens område. Arbete i Hogia lön och Hogia personal är meriterande.
Vi tror att du är en självgående, prestigelös, noggrann och serviceinriktad person som trivs i en intern serviceroll. Du har en god strukturförmåga samtidigt som du är flexibel. I gengäld erbjuds du en självständig och utvecklande roll.

Publiceringsdatum
2016-03-24

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Deltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Ange ev. löneanspråk i ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-24
Ansökan med CV och personligt brev snarast möjligt då urval och intervju kommer att ske löpande.
Ange följande referens när du ansöker: 2016-300
Ansökan kan skickas till e-postadress: jessica@mejdej.se

Kontakt
Jessica Larsson, Tf Verksamhetsledare 044-7815114

Företag
MejDej-kooperativet

Adress
MejDej-kooperativet
Box 503
29125 KRISTIANSTAD

Kontorsadress
Kockumsgatan 6

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-781 51 00
E-postadress: jobbansokan@mejdej.se

Jobbnummer
2744735

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MejDej-kooperativet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MejDej-kooperativet: