Personal Assistant till CEO för Papyrus AB

Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungälv eller i hela Sverige

Papyrus har en ledande marknadsposition i kontinental Europa och är Europas näst största pappersgrossist. Leveranserna uppgår till 1,8 miljoner ton papper per år. Papyrus har för närvarande verksamhet i 22 europeiska länder och sysselsätter 2800 personer. Papyrus AB fungerar som huvudkontor för Papyruskoncernen och vi finns i Mölndal där vi delar lokaler med vårt svenska dotterbolag, Papyrus Sverige AB.
För dig som trivs i en dynamisk, expansiv och internationell verksamhet där du får vara i händelsernas centrum kan vi erbjuda en tjänst som Personal Assistent till CEO.
Som Personal Assistant till Papyrus CEO ser du, tillsammans med CEO, till att allt praktiskt runt CEOs arbete fungerar. Du koordinerar ledningsmöten, vilket innebär att kalla till möten, ta fram dagordning och skriva protokoll. I ditt arbete ingår även kontinuerlig kommunikation med bolagets styrelse.
Du är även reseansvarig vilket innebär att du ansvarar för avtal med resebyråer, hotell, flyg- och tågbolag. I dina arbetsuppgifter ingår också att ansvara för CEOs tids- och resebokningar samt för prioritering och hantering av CEOs inkommande post och telefonsamtal. Du kommer även vara support till övriga i ledningsgruppen.
Du är en person med lång erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och vi ser gärna att du har någon typ av utbildning inom området. Goda datakunskaper är en förutsättning och goda kunskaper krävs i både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Det är även bra om du har kunskaper i tyska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Du har en ekonomisk förståelse och har kanske tidigare arbetat en del med prognoser och uppföljning. En del av den post du hanterar skall du kontera och redovisa. Ett krav är att du har mycket god kunskap i Excel och Power Point. Har du erfarenhet av att arbeta i SAP är det meriterande.
Du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och trivs med att arbeta i en internationell miljö.
Som person är du social och utåtriktad, noga med detaljer, har ett gott ordningssinne, är stresstålig, och har en helhetssyn och fingertoppskänsla. Dina viktigaste egenskaper är att du är en mycket arbetsvillig och serviceinriktad person som har lätt för att vara flexibel.
För dig är samarbete med kollegor ett naturligt inslag i arbetet. Med din goda organisatoriska förmåga ser du till att CEOs arbete fungerar smidigt.
Vi erbjuder dig ett spännande och ansvarsfullt arbete på Huvudkontoret med mycket kontakter inom Papyrus koncernen.
I den här rekryteringen har Papyrus AB valt att samarbeta med Adecco. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Köhlin på telefon 031 725 45 54. Du ansöker om tjänsten genom att gå in på www.adecco.se. Sista ansökningsdag är den 9 januari 2011.
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2010-12-15

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Lena Köhlin, Rekryteringskonsult, 031-725 45 00 (Växel), 031-725 45 54 (Direkt)

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
Götgatan 11
41110 Göteborg

Kontorsadress
Götgatan 11

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-725 45 00

Jobbnummer
802268

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg: