Pensionsspecialist - administration
NCC / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NCC i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Lidingö,
Järfälla eller i
hela Sverige Rollen som pensionsspecialist-administration, innefattar bland annat att ha ansvaret för det dagliga arbetet avseende administrationen av NCCs avtal gällande pension och försäkring.
Tjänsten innebär ett nära samarbete med NCCs Head of Pension samt att fungera som kontaktperson åt interna kanaler, såsom NCCs löneavdelning, Supportfunktion och HR organisation.
Här är dina nya utmaningar
Arbetsuppgifterna är varierande och omfattar bland annat av- och på-anmälningar av försäkringar, hantera överlåtelser, rapportera löneändringar till försäkringsbolag samt göra regelbundna kontroller och uppföljningar av de transaktioner som genomförs månatligen. Kontrollerna kan till exempel bestå av fakturakontroller av alternativ ITP, avstämning av Collectum-fakturor samt kontroller av gjorda löne- och bonusväxlingar.
Som pensionsspecialist-administration ansvarar man också för att hålla i, och ansvara för, regelbundna avstämningsmöten med externa samarbetspartners, till exempel Försäkringsgirot och försäkringsförmedlare, samt medverka i informationsmöten internt inom NCC.
Dina erfarenheter
Då rollen är en specialistroll inom administration förväntar vi oss ett stort intresse för, och erfarenhet av, pensions- och försäkringsfrågor. Man bör ha arbetat inom pensions- och försäkringsområdet med liknande arbetsuppgifter i minst 5 år och ha goda kunskaper om kollektivavtalad pension och då främst ITP-avtalet. Nödvändigt är också kunskap om, och förståelse för, de lagar, riktlinjer och skattefrågor som är förknippade med pensionsområdet.
Goda kunskaper i Officepaketet (främst Excel) är ett krav, och har man erfarenhet av Försäkringsgirots system COINS och lönesystemet HRM så är det en fördel. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som i skrift är ett måste för den här tjänsten. Branschdiplom såsom IFU och/eller InsurSec är meriterande men inget krav.
Dina egenskaper
För att trivas i NCC och i rollen som pensionsspecialist - administration behöver man vara en noggrann, strukturerad och kommunikativ person som tycker om att skapa resultat tillsammans med andra. Personen vi söker arbetar bra i grupp, tar initiativ och vill även använda sin pedagogiska förmåga i sitt arbete.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna.
Kom och väx!
Hos oss på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö.
Har du frågor är du välkommen att höra av dig till Head of Pension, Tomas Olofsson, 08-585 524 21 eller HR Specialist Rekrytering, Karin Österman de Wall, 079-078 72 10. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande, ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2018-11-24..
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-10-26Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNCC
AdressNCC
Vallgatan 3
17067 Solna
KontorsadressVallgatan 3
Jobbnummer 4426138
Observera att sista ansökningsdag har passerat.