Pensionshandläggare till Stockholms stad
Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Välkommen till oss
Verksamhetsområde Lön och pension administrerar tjänster gällande lön, pension och försäkring.
Totalt är vi cirka 65 medarbetare fördelade på tre större enheter samt pensionsenheten. Våra kunder är anställda och tidigare anställda i samtliga förvaltningar i Stockholms stad samt vissa bolag. Vårt arbete präglas av hög kvalitet och kundnöjdhet, för oss är kundfokus och service centrala delar i vår verksamhet. Med ett starkt medarbetarengagemang strävar vi efter att ständigt förbättra våra processer för en effektivare administration.
Nu söker vi dig som är väl insatt inom pensionsfrågor och har förmågan att förklara och informera andra om deras framtida pension.
Vi erbjuder
Hos oss får du arbeta i en varierad roll i en organisation där vi lär av varandra och är öppna för varandras tankar och idéer. Vi arbetar i ett aktivitetsbaserat landskap i moderna lokaler vid Globen och ges möjlighet att även arbeta hemifrån. Vi kan också erbjuda goda friskvårdsmöjligheter som till exempel friskvårdsbidrag, subventionerad massage och närhet till olika träningsanläggningar. Andra förmåner är flexibel arbetstid, sommararbetstid och genom semesterväxling kan du som önskar få upp till sex extra semesterdagar. Läs mer om våra förmåner här
Din roll
Som pensionshandläggare arbetar du med att handlägga tjänstepensions- och avtalsförsäkringsärenden till Stockholms stads medarbetare och tidigare anställda. Du arbetar i vår pensionsenhet tillsammans med ytterligare fyra pensionshandläggare. Du ger information och service till stadens chefer och medarbetare, både muntligt och skriftligt, och har kontakt med såväl myndigheter som andra externa aktörer.
Som medarbetare bidrar du med att skapa en god arbetsmiljö och du är delaktig i arbetet för att vi ska bli bättre. Vi tror starkt på medarbetarengagemang och ett ständigt förbättringsarbete av våra processer.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har
utbildning från yrkeshögskola inom relevant område alternativt annan utbildning som vi bedömer som likvärdig
aktuell erfarenhet av att handlägga pension och/eller lön
goda kunskaper om och erfarenhet av att tillämpa bestämmelser och avtal inom pensions- och försäkringsområdet, gärna från det kommunala avtalsområdet
god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har
erfarenhet av att handlägga tjänstepension
erfarenhet av att ge service via telefon.
För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann och strukturerad. Då vi är ett mindre team som arbetar nära varandra är det viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt och uppskattar samarbete. Sist men inte minst har du ett mycket gott bemötande, du gillar att ge service och kan förklara komplexa frågor för andra.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.
Låter jobbet spännande? Välkommen med din ansökan! Du behöver inte bifoga personligt brev när du ansöker till oss.
Publiceringsdatum2024-02-26Övrig informationI den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kompetens inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi utgå ifrån ditt CV och dina svar på urvalsfrågorna. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/875".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension
Kontakt Madeleine Nordström, verksamhetschef
08-50811909 Jobbnummer 8498103
Observera att sista ansökningsdag har passerat.