Pensionshandläggare Luleå
Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Luleå,
Söderhamn,
Gävle,
Stockholm,
Botkyrka eller i
hela Sverige Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 6,8 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.
Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.
Produktionsavdelningen är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 700 medarbetare. Avdelningen ansvarar bl.a. för administrationen av ålderspension som innefattar inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd, efterlevandepension. I avdelningens uppdrag ingår även styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten. Verksamheten bedrivs processorienterat på åtta verksamhetskontor lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm.
På kontoret i Luleå handlägger vi efterlevandepension och ansvarar för ärendemottagning. Vi söker nu ett antal handläggare för tidsbegränsade anställningar, till och med december 2016.
Inom handläggningen av efterlevandepension utreder och beslutar du i efterlevandepensionsärenden enligt gällande regler och processer. Det är ett varierande arbete som innebär kontakter med våra kunder och såväl svenska som utländska myndigheter. Som handläggare inom ärendemottagningen tar du emot elektronisk post och identifierar handlingar och vilka personer och förmåner handlingarna tillhör. Vi ställer höga krav på effektivitet och rättssäker tillämpning. Arbetet innebär kontakter med våra kunder såväl skriftligt som per telefon.
Publiceringsdatum2015-08-01Erfarenhet och utbildningVi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har ett par års relevant arbetslivserfarenhet och du har god datorvana, bland annat goda kunskaper i Officepaketet. Erfarenhet från liknande verksamhet och god kunskap om pensionsområdet är meriterande.
Det är även meriterande om du behärskar andra språk än svenska och engelska.
Dina egenskaperDu är serviceinriktad, noggrann, självgående och van vid ett högt tempo. Du är en god lagspelare och tycker om att arbeta i grupp. Du har lätt för att samarbeta och dela med dig av dina erfarenheter. Vidare är du strukturerad, prestigelös och har ett trevligt bemötande. Du uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationTillträde enligt överenskommelse.
För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta Ulla Kummu, Karolina Eriksson eller Claes Turesson tel. 0771-771 771.
Fackliga representanter: Emma Collin, tel.010-454 23 11, SACO och Yen Renberg, ST, 010-454 35 61.
Du ansöker på
www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjansterDin ansökan vill vi ha senast den 18 augusti 2015.
Ange diarienummer PSL 2015-92 i din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Visstid 2015-09-01 - 2016-12-31
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-18
Ange följande referens när du ansöker: dnr: 2015-92
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPensionsmyndigheten
AdressPensionsmyndigheten
Box 855
97126 Luleå
KontorsadressHummergatan 1B
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2374019
Observera att sista ansökningsdag har passerat.