Pensionshandläggare Luleå

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
2015-02-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Pensionshandläggare Luleå" (publicerad 2015-08-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Luleå, Söderhamn, Gävle, Stockholm, Botkyrka eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 6,8 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.

Produktionsavdelningen är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 700 medarbetare. Avdelningen ansvarar bl.a. för administrationen av ålderspension som innefattar inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd, efterlevandepension. I avdelningens uppdrag ingår även styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten. Verksamheten bedrivs processorienterat på åtta verksamhetskontor lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm.
På kontoret i Luleå handlägger vi efterlevandepension, ärendemottagning samt bostadstillägg. Vi söker nu ett antal handläggare för både tillsvidareanställning och tidsbegränsad anställning till efterlevandepension samt vår ärendemottagning.

Vi ställer höga krav på effektivitet och rättssäker tillämpning. Arbetet innebär kontakter med våra kunder såväl skriftliga som per telefon.

Inom efterlevandepension utreder och beslutar du i efterlevandepensionsärenden enligt gällande regler och processer. Arbetet innebär kontakter med våra kunder och myndigheter såväl svenska som utländska.
Som handläggare inom ärendemottagningen tar du emot elektronisk post och identifierar handlingar och vilka personer och förmåner handlingarna tillhör.

Publiceringsdatum
2015-02-25

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har god datorvana, bland annat goda kunskaper i Officepaketet. Erfarenhet från liknande verksamhet och god kunskap om pensionsområdet är meriterande.

Dina egenskaper
Du är serviceinriktad, noggrann, självgående och van vid ett högt tempo. Du är en god lagspelare och tycker om att arbeta i grupp. Du har lätt för att samarbeta och dela med dig av dina erfarenheter. Vidare är du strukturerad, prestigelös och har ett trevligt bemötande. Du uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt.
Det är meriterande om du behärskar andra språk än svenska och engelska.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tillträde enligt överenskommelse.

För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta Britt Rasmussen tel. 010-454 36 96, Karolina Eriksson, tel. 010-454 35 56.

Fackliga representanter: Emma Collin, tel.010-454 23 11, SACO och Yen Renberg, ST, 010-454 35 61.

Välkommen med din ansökan!
Du ansöker på www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjanster

Din ansökan vill vi ha senast den 8 mars 2015.

Ange diarienummer PSL 2015-38 i din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Heltid 100% Tillsvidare -

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-04
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2015-38
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Adress
Pensionsmyndigheten
Box 855
97126 Luleå

Kontorsadress
Hummergatan 1B

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2181057

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: