Pensionshandläggare Luleå

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
2014-09-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Pensionshandläggare Luleå" (publicerad 2015-08-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Luleå, Söderhamn, Gävle, Stockholm, Botkyrka eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför nästan 1,4 miljoner fondbyten och skickar ut 6,7 miljoner orange kuvert. Vi är drygt 1 000 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensionen enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.

Produktionsavdelningen är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 700 medarbetare. Avdelningen ansvarar bl.a. för administrationen av ålderspension som innefattar inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd, efterlevandepension. I avdelningens uppdrag ingår även styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten. Verksamheten bedrivs processorienterat på åtta verksamhetskontor lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm.
På kontoret i Luleå handlägger vi efterlevandepension, ärendemottagning samt bostadstillägg. Vi söker nu ett antal pensionshandläggare för tillsvidareanställning.

Arbetet innebär handläggning, utredning och beslut i pensionsärenden.
Vi ställer höga krav på effektivitet och rättssäker tillämpning. Arbetet innebär många kontakter med våra kunder såväl skriftliga som per telefon.
Som handläggare inom ärendemottagningen tar du emot elektronisk post och identifierar handlingar och vilka personer och förmåner handlingarna hör till. Du tar även emot handlingar från utländska myndigheter. Som handläggare inom bostadstillägg och efterlevandepension utreder och beslutar du enligt gällande regler.

Publiceringsdatum
2014-09-23

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har god datorvana, bland annat goda kunskaper i Officepaketet. Erfarenhet från liknande verksamhet och god kunskap om pensionsområdet är meriterande.

Dina egenskaper
Du är serviceinriktad, noggrann, självgående och van vid ett högt tempo. Du är en god lagspelare och tycker om att arbeta i grupp. Du har lätt för att samarbeta och dela med dig av dina erfarenheter. Vidare är du strukturerad, prestigelös och har ett trevligt bemötande. Du uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt.
Det är meriterande om du behärskar andra språk än svenska och engelska.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tjänsterna är tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta Karolina Eriksson, tel. 010-454 35 56.

Fackliga representanter: Johanna Odhe, SACO, tel.010-454 31 35 och Yen Renberg, ST, 010-454 35 61.

Välkommen med din ansökan!
Din ansökan vill vi ha senast den 3 oktober 2014.

Ange diarienummer PSL 2014-116 i din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Heltid 100% Tillsvidare -

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-03
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2014-116
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Adress
Pensionsmyndigheten
Box 855
97126 Luleå

Kontorsadress
Hummergatan 1B

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2005862

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: