Pensionshandläggare

Pensionsmyndigheten / Butikssäljarjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Växjö, Halmstad, Gotland, Karlstad, Botkyrka eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 6,8 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.

Produktionsavdelningen är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 700 medarbetare. Avdelningen ansvarar bl.a. för administrationen av ålderspension som innefattar inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd, efterlevandepension. I avdelningens uppdrag ingår även styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten. Verksamheten bedrivs processorienterat på åtta verksamhetskontor lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm.

På kontoret i Växjö handlägger vi ålderspension och bostadstillägg. På kontoret bemannar vi även servicetelefoni för våra kunder.

Vi söker nu ett antal pensionshandläggare.

I rollen som pensionshandläggare får du användning av din administrativa skicklighet och serviceförmåga då du arbetar med handläggning och beslut i pensionsärenden. Handläggningen innefattar bland annat att kontrollera, värdera och komplettera uppgifter så det är viktigt att du är van att fatta egna beslut och trivs med att arbeta strukturerat. Som handläggare behöver du utreda, bedöma och analysera information samt beräkna förmåner. Arbetet innebär många kontakter med våra kunder såväl skriftliga som per telefon.

Vi ställer höga krav på effektivitet och rättssäker tillämpning.

Publiceringsdatum
2015-12-11

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, t.ex. ekonomi, juridik eller statsvetenskap, eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdigt. Du har god datorvana, bland annat goda kunskaper i Officepaketet. Erfarenhet från liknande verksamhet så som arbete på myndighet eller ärendehandläggning är meriterande. Erfarenhet av arbete inom pensionsområdet är mycket meriterande.

Dina egenskaper
Du är serviceinriktad, initiativrik, noggrann, självgående och van vid ett högt tempo. Du är en god lagspelare och tycker om att arbeta i grupp, samtidigt är du självgående och van att fatta egna beslut. Du har lätt för att samarbeta och dela med dig av dina erfarenheter. Vidare är du strukturerad, prestigelös och har ett trevligt bemötande. Du uttrycker dig väl muntligt så väl som skriftligt och trivs med kundkontakt. Det är meriterande om du behärskar andra språk än svenska och engelska.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tjänsterna är tillsvidareanställningar.

Vi planerar att hålla intervjuer v.2-3

För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta;
Daniel Byström 072-210 21 81 samt Kristina Eimar 072-210 26 98
Fackliga representanter Maria Johansson, SACO, 010-454 36 43 och Therese Löfqvist, ST, 010-454 26 93.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-03
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2015-153
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Adress
Pensionsmyndigheten
Box 478
35106 Växjö

Kontorsadress
Hejaregatan 10A

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2571572

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: