Pensionshandläggare

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gotland
2012-07-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Pensionshandläggare" (publicerad 2017-02-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Gotland, Botkyrka, Stockholm, Växjö, Karlstad eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 260 miljarder kronor till nästan 2 miljoner pensionärer, genomför drygt 4 miljoner fondbyten och skickar ut 6,5 miljoner orange kuvert. Vi är drygt 1 000 medarbetare på 8 orter.
Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.

Pensionsadministrationsavdelningen ansvarar för administrationen av inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd och efterlevandepension samt frivillig försäkring och sjömanspension. I avdelningens uppdrag ingår också styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten.

Verksamheten bedrivs processorienterat på sex orter (Halmstad, Karlstad, Växjö, Luleå, Visby och Stockholm) och består av ca 650 medarbetare.

I Visby handlägger vi ålderspension för utlandsbosatta, efterlevandepension, bostadstillägg och serviceärenden. Kontoret har ca 95 anställda och vi söker nu flera handläggare till gruppen för ålderspension utland.

Publiceringsdatum
2012-07-06

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare ansvarar du för att handlägga internationella pensionsärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du kontrollerar, bedömer och kompletterar uppgifter samt utreder och analyserar information. Därefter fattar du beslut om ersättning samt verkställer beslutet.

Vi ställer höga krav på snabbhet och rättssäker tillämpning. Arbetet innebär många kontakter med våra kunder såväl skriftliga som per telefon samt kontakt med svenska och utländska myndigheter.

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har akademisk utbildning eller erfarenhet av kvalificerat beslutsfattande/utredande.

Då arbetet innebär nära kontakt med pensionstagarna krävs att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på både svenska och engelska. Språkkunskapare utöver dessa är meriterande. Arbetet kräver att du har god datorvana.

Dina egenskaper
Du är strukturerad, noggrann och arbetar gärna såväl självständig som i grupp. Du är serviceinriktad, prestigelös och trivs i en miljö med högt tempo. Du månar om att ge god service och ett trevligt bemötande. Vid urvalet läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tidsbegränsade anställningar (3 st) med start 1 september 2012 (eller så tidigt som möjligt i början på september) till och med 1 september 2013

För mer information
För mer information om tjänsten kontakta Lena Wesley, gruppchef ÅP Utland 1, tel 072-210 24 75.

Fackliga representanter är Luis Alberto Benitez, ST, 010-454 33 01 och Åsa Larsdotter, SACO 010-454 22 46.

Välkommen med din ansökan
Du ansöker på www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjanster Din ansökan vill vi ha senast den 27 juli.
Ange diarienummer PSL 2012-61 i din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-27
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2012-61
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
PENSIONSMYNDIGHETEN

Adress
PENSIONSMYNDIGHETEN
BOX 1178
62122 Visby

Kontorsadress
Bingebygatan 1
Visby

Jobbnummer
1290161

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: