Pensionshandläggare

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Halmstad, Växjö, Karlstad, Gotland, Botkyrka eller i hela Sverige

Pensionshandläggare, tidsbegränsad anställning (15 st)

Pensionsadministrationsavdelningen ansvarar för administrationen av inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd och efterlevandepension samt frivillig försäkring och sjömanspension. I avdelningens uppdrag ingår också styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten.

Verksamheten bedrivs processorienterat på sex orter (Halmstad, Karlstad, Växjö, Luleå, Visby och Stockholm) och består av ca 650 medarbetare.

I Halmstad handlägger vi ålderspension (nationella och internationella ärenden), bostadstillägg till pensionärer, återkrav och omprövningar.

Publiceringsdatum
2012-02-29

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär handläggning, utredning och beslut i pensionsärenden.

Vi ställer höga krav på snabbhet och rättssäker tillämpning. Arbetet innebär många kontakter med våra kunder såväl skriftliga som per telefon samt kontakter med svenska och utländska myndigheter.

Erfarenhet och utbildning
Du har akademisk utbildning eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga och tidigare erfarenhet från liknande verksamhet och arbetsuppgifter är meriterande.
Då arbetet innebär nära kontakt med pensionstagarna krävs att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Språkkunskaper utöver dessa är meriterande. Arbetet kräver att du har god datorvana.

Dina egenskaper
Du är strukturerad, noggrann och arbetar gärna såväl självständigt som i grupp. Du är serviceinriktad, prestigelös och trivs i en miljö med högt tempo. Du månar om att ge god service och ett trevligt bemötande. Vid urvalet läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tidsbegränsade anställningar till och med den 31 december 2012. Startdatum enligt överenskommelse, så snart som möjligt.

För mer information

För mer information om tjänsten kontakta gruppchef Claes Lydén, telefon 010-454 37 93.

Fackliga representanter är Anna Einarsson, SACO, 010-454 38 51 och Luis Alberto Benitez, ST, 010-454 33 01.

Välkommen med din ansökan

Du ansöker via www.pensionsmyndigheten.se lediga jobb. Din ansökan vill vi ha senast den 16 mars.

Ange diarienummer PSL 2012-32 i din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-16
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2012-32
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
PENSIONSMYNDIGHETEN

Adress
PENSIONSMYNDIGHETEN
BOX 38190
10064 STOCKHOLM

Kontorsadress
HORNSGATAN 168
STOCKHOLM

Jobbnummer
1172362

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: