Pedagogisk assistent till Malungs folkhögskola

Region Dalarna / Barnskötarjobb / Malung-Sälen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla barnskötarjobb i Malung-Sälen, Vansbro, Mora, Älvdalen, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Dalarna i Malung-Sälen, Vansbro, Mora, Älvdalen, Leksand eller i hela Sverige

Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!

ARBETSBESKRIVNING

Malungs Folkhögskola är en del av Region Dalarna. Skolan är naturskönt belägen strax utanför centrala Malung. Vår inriktning är natur, kultur och hälsa utifrån ett folkligt och bildande perspektiv. Skolan har cirka 120 deltagare på de långa kurserna varav ungefär hälften bor på våra internat. Förutom detta hålls även korta kurser, distanskurser och viss konferensverksamhet. Vi har verksamhet hela året och ibland även på helger. Verksamheten bedrivs utifrån statens syften med folkbildningen samt enligt Region Dalarnas planer för kultur- och bildning i länet.
Vi lägger stor vikt vid att våra studerande ska bli bemötta med respekt och lyhördhet. Deltagarstyrning och demokrati är ledord för verksamheten. Kring detta samarbetar dagligen ett trettiotal anställda inom olika personalkategorier. Oavsett yrkestitel är vi alla med och bidrar till en positiv bildningsmiljö för våra studerande.

Vi söker nu en pedagogisk assistent. Du kommer att ingå i det arbetslag som jobbar med vår allmänna kurs, och din huvudsakliga placering kommer att vara inom inriktningen för personer med lättare intellektuella funktionsvariationer, Funkisgruppen. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara att ge deltagarna på kursen hjälp och stöd i och utanför lektionssalen, samt i förekommande fall på internatet. Det kan till exempel handla om att stötta vid förberedelser inför olika lektioner, genomförande av skoluppgifter, städning av internatrum, samt utflykter, m.m. Arbetet på Allmän kurs Funkis innebär mycket kontakt med olika människor. Ingen dag är den andra lik, och deltagaren är alltid i fokus. Du är delaktig i den löpande planeringen tillsammans med övrig pedagogisk personal.

Arbetstiden förläggs i huvudsak på dagtid, men enstaka kvällar kan förekomma. Tjänstgöringsgrad 50 procent, tillsvidaretjänst. Möjlighet till utökning kan finnas.

KVALIFIKATIONER

Du har relevant gymnasieutbildning.

Arbetet kräver god förmåga till samarbete och kommunikation, samt förmågan att möta och hantera en föränderlig arbetsvardag. Du ska dessutom ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom skola.

Vi ser gärna att du har kunskap om intellektuella funktionsvariationer. Även erfarenhet från folkbildning är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Halvitd. 50 procent. Tillsvidare. Tillträde 17 augusti.

Publiceringsdatum
2020-05-20

Ersättning
Lön och andra förmåner enl. kollektivavtal. Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION DALARNA

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "20:2020:66".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Dalarna (org.nr 232100-0180)

Arbetsplats
Region Dalarna

Jobbnummer
5235471

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Dalarna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Dalarna: