Pedagog till skoldatatek

Åstorps kommun, Bildningsförvaltningen / Speciallärarjobb / Åstorp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Åstorp, Bjuv, Klippan, Ängelholm, Helsingborg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åstorps kommun, Bildningsförvaltningen i Åstorp

Åstorp - Söderåsstaden där människor och företag möts och växer.
Åstorps kommun ligger i nordvästra Skåne vid foten av den vackra Söderåsen med närhet till hav, natur, kultur och fritid. Dessutom har vi goda väg- och järnvägsförbindelser i nordvästra Skåne samt med Hässleholm, Kristianstad, Malmö och Lund. Åstorp är en expanderande och attraktiv kommun med stor inflyttning av bland annat barnfamiljer.

Vi söker medarbetare som vill vara med och arbeta för att Åstorp ska fortsätta att vara en attraktiv kommun för alla att bo och leva i. Under de senaste åren har vi i hela kommunen arbetat mycket med kommunens organisationskultur, vilket utmynnat i ett värdegrundsdokument som ska genomsyra alla verksamheter. Huvudrubrikerna för både ledare och medarbetare är "Tydlighet", "Mod", "Lyhördhet", "Engagemang" och "Kvalitet".

Vill du bli en av oss?

ÅSTORPS KOMMUN HAR TOBAKSFRI ARBETSTID.

Publiceringsdatum
2013-01-30

Arbetsuppgifter
VI ÖPPNAR DÖRRAR FÖR FRAMTIDEN

Är du redo att ta dig an nya utmaningar? Vill du bli del av ett drivet pedagogiskt inriktat IKT-team och arbeta i en dynamisk miljö där du delar och utbyter kunskaper med dina kolleger? Skulle du vara sugen på att vara med och forma och utveckla vårt nyinrättade skoldatatek?

Åstorps kommun kommer under 2013 att inrätta ett Pedagogiskt Media Centrum (PMC) där skoldatateksverksamhet ingår. Verksamheten ska ge fördjupat specialpedagogiskt stöd och verka för stimulerande lärandesituationer för barn i behov av särskilt stöd med hjälp av kompensatoriska hjälpmedel och dataprogram.

Du kommer att ansvara för att bygga upp ett skoldatatek. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat att delta i utvecklingsarbete, konsultativt/handledande till arbetslag, fortbildning av personal kring alternativa verktyg samt ansvara för viss administration kring skoldatateket. Du kommer att tillsammans med elever, lärare och föräldrar tipsa om och prova ut olika alternativa verktyg.

Tjänsten kommer att vara centralt placerad och du kommer att ingå i ett team, med arbete gentemot de olika rektorsområdena i Åstorps kommun.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett starkt engagemang i IKT-frågor och brinner för att elever ska kunna nå kunskapsmål via andra sätt än de gängse samt intresse av att utveckla morgondagens pedagogik i olika digitala miljöer. Vi förutsätter att du är högskoleutbildad inom pedagogik och ser gärna att du har specialpedagogisk kompetens samt goda kunskaper om och erfarenheter av att använda digitala verktyg. Vidare krävs initiativförmåga, god samarbetsförmåga samt att du kan arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet bland annat vad gäller förmåga att bygga förtroendefulla relationer till elever, föräldrar och lärare. Tidigare erfarenhet från liknande verksamhet är meriterande.
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-17
Ansökan sker via Offentliga Jobb.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Ange följande referens när du ansöker: A313818
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Hoppe, Förvaltningschef 042-641 50

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås, via kommunens växel 042-640 00

Företag
Åstorps kommun, Bildningsförvaltningen

Adress
Åstorps kommun, Bildningsförvaltningen
Storgatan 7
26580 Åstorp

Jobbnummer
1453102

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åstorps kommun, Bildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åstorps kommun, Bildningsförvaltningen: