PC-tekniker/Helpdesk
Coca-Cola Drycker Sverige AB / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Coca-Cola Drycker Sverige AB i Haninge,
Jönköping,
Örebro,
Borås,
Ljungby eller i
hela Sverige Vill du bli en del av ett fartfyllt företag med en stark teamkänsla? Coca-Cola Drycker Sverige AB tillverkar, distribuerar, säljer och marknadsför några av världens starkaste varumärken inom dryck. Vi är en del av The Coca-Cola Company, som har verksamhet i mer än 200 länder världen över. På Coca-Cola i Sverige är vi idag cirka 900 medarbetare. Vårt huvudkontor, fabrik och lager ligger i Jordbro strax utanför Stockholm och det finns regionala försäljningskontor i övriga landet. I vårt sortiment ingår bl.a. Coca-Cola®, Fanta® och Sprite®, Bonaqua Silver®, MER® och sportdrycken Powerade®. Vår vision är en dryck till alla i Sverige varje dag, överallt, alltid. För att nå dit behöver vi målinriktade och initiativrika medarbetare som delar våra värderingar. Vi strävar alltid efter att bedriva vår verksamhet på ett miljömässigt, socialt och etiskt hållbart sätt.
Medarbetarnas engagemang för ständig utveckling och förbättring är vår viktigaste tillgång och vi är måna om en utvecklande arbetsmiljö där alla mår bra och inspireras att bidra med sitt bästa. Därför är en av våra huvudstrategier att ha välinformerade och engagerade medarbetare. Våra värderingar, som utvecklats tillsammans med alla medarbetare, utgör en röd tråd i verksamheten.
Nu söker vi en PC-tekniker/Helpdesk-medarbetare.
Vad innebär tjänsten?
Coca-Cola har en nordisk IT-avdelning för Sverige och Norge. Du ingår i Technical field support/Helpdesk-gruppen och har som huvuduppgift att stödja användarna genom att vara support tekniker/helpdesk. Detta innebär att du via ett rullande schema varvar PC-tekniker med att arbeta på helpdesk.
Som PC-tekniker/Helpdesk är du kundens första kontakt och ger support till användare via telefon, fjärrverktyg och besök. Din uppgift blir att lösa problem av varierande svårighetsgrad men också att dokumentera och delge dina teamkollegor av din kunskap och erfarenhet. Tempot är högt och fokus ligger på att ge god och tillförlitlig service.
Arbetet innebär vidare att samarbeta med övriga grupper inom IT avd för att säkerställa att applikationerna är tillgängliga enligt verksamhetens krav.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är analytisk, initiativtagande, självständig och serviceinriktad. Du tycker att det är kul att lösa problem och att ha kontakt med olika typer av människor samt vill utvecklas inom en dynamisk IS organisation. Du har bra planerings- och kommunikationsförmåga.
Vi söker dig som har relevant teknisk utbildning och 1 - 3 års dokumenterad erfarenhet av PC-support och helpdesk. Krav är att du har förståelse för de vanligaste komponenter och protokoll som krävs för att hålla ett datanätverk igång. Samt erfarenhet av Windows XP, Microsoft Office.
Erfarenhet inom SAP och lotus notes är meriterande. Du talar och skriver svenska och engelska flytande och det är meriterande om du talar norska.
Vill du veta mer?
Om du har frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta Anders Malmquist, Helpdesk & Field support Manager, på tel 08-500 750 52.
Intresserad?
Välkommen att registrera ditt CV samt personligt brev på
www.coca-cola.se. Klicka vidare på â€Kontaktâ€och sedan vidare till vår jobbsökar-site. Där hittar du rekryteringen â€PC-tekniker/Helpdeskâ€.
Sista ansökningsdag är 17 maj.
Publiceringsdatum2009-05-02Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Dagtid.
ErsättningFast lön
Månadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-05-17
KontaktAnders Malmqvist, Helpdesk & Field support Manager, 08-500 750 52
FöretagCoca-Cola Drycker Sverige AB
AdressCoca-Cola Drycker Sverige AB
Att: Eva Helander
13687 HANINGE
KontorsadressDryckesvägen 2 C
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50075000
Jobbnummer 443308
Observera att sista ansökningsdag har passerat.