PBK söker Leverantörsreskontra - administratör

Brain / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brain i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Vill Du tillhöra ett internationellt växande bolag?

PBK söker en leverantörsreskontra - administratör

PBK grundades 1992 och verksamheten bestod då endast av inkassoverksamhet. Sedan dess har företaget utvecklats enormt och kan idag erbjuda hela ekonomifunktionen så som löner, inkasso, redovisning, kund och leverantörsreskontra till kunder i Sverige, Norge och Holland. Dessutom är företaget etablerat i Finland, Danmark, Baltikum och Ryssland. PBK omsätter ungefär 100 miljoner kronor per år. Nyligen köptes bolaget upp av Pretax Oy som är ledande aktör inom leverans av ekonomifunktioner i Norden. Idag arbetar cirka 90 personer på PBK och de sitter i nya fräscha lokaler på Dalagatan vid Norrtull. Läs mer på www.pbk.se

Du kommer att ingår i det affärsområde som behandlar leverantörsfakturor för PBK's kunder.

Arbetsbeskrivning: I Ditt dagliga arbete ingår att hantera inkommande leverantörsfakturor. I detta ingår att granska och kvalitetskontrollera samt flödesbestämma. Utöver detta kommer Du att kontera och göra betalningar och därtill andra allmänna leverantörsreskontrauppgifter. Efterhand kommer Du att bli ansvarig för ett antal kunder, detta innebär att Du både hanterar företagets fakturor och har daglig kontakt med kunden.

Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt, det är även en rekrytering med direktanställning hos PBK.

Utvecklingsmöjligheter: PBK är ett komplett ekonomioutsourcingföretag som kan erbjuda utveckling inom alla områden, så som löner, kundreskontra, redovisning och inkasso. Du har möjlighet att vidareutvecklas inom något eller flera av dessa områden.

Kompetenskrav: Ett krav är att Du har någon form av ekonomisk utbildning och ett par års erfarenhet från leverantörs - eller kundreskontraarbete. Du har goda kunskaper av matchning, bokföring och betalning i något affärssystem. PBK använder Baltzar, meriterande är erfarenhet från detta, dock inget krav. Du bör ha goda kunskaper i MS Office. Din kännedom om post- och bankgirots tjänster gällande leverantörsbetalningar bör också vara god.

Personliga egenskaper: Som person är Du lättlärd och villig att lära Dig nya uppgifter och ta mer ansvar. PBK värdesätter hög servicenivå och tycker att det är vikigt att Du kan skapa bra relationer med deras kunder. Du är stresstålig och har lätt för att uttrycka Dig i tal och skrift.

Intresserad? Skicka in din ansökan till finance@brainbemanning.se , bifoga CV och personligt brev och märk din ansökan med "Leverantörsreskontra PBK". Skicka Din ansökan snarast då urval sker löpande.
Frågor besvaras av Maria Keisu på telefon 08- 501 018 10

Välkommen med Din ansökan!

Brain arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, försäljning, HR, service och administration.

Publiceringsdatum
2007-10-04

Anställningstyp/arbetstider
Heltid.

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-11-03
Ange följande referens när du ansöker: Leverantörsreskontra PBK
Vi tar emot ansökan via epost: finance@brainbemanning.se

Företag
BRAIN
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-4408090
Mer information på http://www.brainbemanning.se

Kontorsadress
Industrigatan 4A
STOCKHOLM

Jobbnummer
12737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brain

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brain: