PBK söker driven inkassoassistent

Brain / Kassapersonalsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kassapersonalsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brain i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Är Din framtid inom inkasso- och kredithandläggning!

PBK söker driven inkassoassistent

PBK grundades 1992 och verksamheten utgjordes av endast inkassoverksamhet. Sedan dess har företaget utvecklats enormt och kan idag erbjuda hela ekonomifunktioner till kunder i Sverige, Norge och Holland. Dessutom är företaget etablerat i Finland, Danmark, Baltikum och Ryssland. Idag arbetar cirka 100 personer på PBK och de sitter i nya fräscha lokaler på Dalagatan vid Norrtull. Omsättningen ligger på ungefär 100 miljoner kronor. Nyligen köptes bolaget upp av Pretax Oy som är ledande aktör inom leverans av ekonomifunktioner i Norden.

Just nu befinner sig bolaget i expansionsfas och söker därmed nya medarbetare till inkassofunktionen som idag består av 14 personer. Är du intresserad av att jobba i en stimulerande miljö med utvecklingspotential i arbetsrollen? Då är PBK något för Dig!

Arbetstider: Heltid, arbetstiderna är 8 till 17 med möjlighet till flextid. Uppdraget är en rekrytering - det vill säga direktanställning av PBK. Start så snart som möjligt - dock senast 1 oktober

Arbetsuppgifter: Som inkassoassistent på PBK kommer Dina främsta arbetsuppgifter vara att ta emot inkommande samtal från gäldenärer samt hantera datafiler med olika typer av information. PBK hanterar företrädesvis stora volymer konsument- och företagsfordringar vilket innebär mycket hantering av betalningsförelägganden och verkställigheter via kronofogdemyndigheten, liksom administration av avbetalningsplaner samt korrespondens och telefonkontakt med gäldenärer. I Ditt arbete ingår även att göra adressefterforskningar samt registrering.

Erfarenhet: Vi tror att Du som söker har gymnasiekompetens - gärna ekonomi samt minst 1 års praktisk erfarenhet från administrativt arbetet, kundtjänst eller reception. Självklart är det meriterande om Du arbetat på inkassoavdelning tidigare. Alternativt har Du erfarenhet från löpande ekonomiarbete där arbete med inkasso, krav- eller kredithantering har förekommit.

Personliga egenskaper: Som person är Du stresstålig och van att arbeta med stora volymer då arbetsbelastningen är hög. Det är viktigt att Du kan uttrycka Dig bra i tal och skrift, har gott siffersinne och god datavana (Office-paketet). PBK arbetar i inkassosysystemet Collect samt via webb-lösningar.

Övrigt: För rätt person finns möjlighet till att i framtiden arbeta som handläggare.

Intresserad? Skicka in din ansökan till finance@brainbemanning.se , bifoga CV och personligt brev och märk din ansökan med "Inkassoassistent". Urval sker löpande, skicka därför Din ansökan snarast.
Frågor besvaras av Maria Keisu på telefonnummer 08-501 018 10.

Publiceringsdatum
2007-08-20

Anställningstyp/arbetstider
Heltid

Ersättning
Avtalsenlig, fast lön

Kontakt
Maria Keisu, maria.keisu@brainbemanning.se

Så ansöker du
Vi tar emot ansökan via epost: finance@brainbemanning.se

Företag
BRAIN
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-4408090
Mer information på http://www.brainbemanning.se

Kontorsadress
Industrigatan 4A
STOCKHOLM

Jobbnummer
14173

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brain

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brain: