Payroll- & HR Coordinator till växande fintech-bolag

Klara10 Interim AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klara10 Interim AB i Stockholm, Västerås, Östersund eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-03-09

Om tjänsten
Klara10 Interim söker en Payroll- & HR Coordinator till ett växande Fintech-bolag.

Bolaget är ett av de snabbast växande i Europa och är specialiserade på digitala finansieringslösningar för småföretag - med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Holland, Belgien och Brasilien. Här har man passionen att hjälpa småföretag att få en stark start och växa sin verksamhet. Bolaget är internationellt och mångkulturellt och präglas av kreativitet, energi och passion.

Nu söker företaget en driven Payroll- & HR Coordinator. Här kommer du vara en del av ett HR-team på tre personer och ha en bred och varierande roll inom lön. Teamets stora fokus är att fortsätta utveckla processer och rutiner för att på ett framgångsrikt sätt bidra till organisationens fortsätta tillväxtresa. Den här möjligheten vill du inte missa!

Dina arbetsuppgifter
I den här rollen är du ansvarig för det svenska bolagets löner, ca 100 stycken i nuläget. Dessutom innebär rollen en hel del varierande HR-admin. Dina uppgifter kommer bland annat att innebära:

• Ägandeskap över företagets löneprocess från ax till limpa och hantera omkringliggande rapportering till externa parter
• Insamlande och hantering av löneunderlag
• Säkerställa korrekt löneleverans till alla anställda
• Vara "the go to"-person gällande lönefrågor från organisationen
• Arbeta nära bolagets HR-partner inom HR-koordinering i systemet AlexisHR och kringliggande administration kopplat till exempelvis lönerevision, avtalsskrivning, onboarding etc.

Rollen är för dig som gillar ansvar, variation mellan högt och lågt och att ansvara för hela löneprocessen. Samtidigt har du också ansvar för flertalet HR-uppgifter. Du gillar en föränderlig miljö och ser det som positivt att tillhöra en modern bransch.

Bakgrund

Vi söker dig som:

• Har 2-4 års arbetslivserfarenhet från lönearbete där du hanterat hela processen
• Har en eftergymnasial utbildning inom lön
• Talar och skriver såväl svenska som engelska på mycket god nivå

Det är meriterande om du:

• Tidigare har arbetat i Fortnox Lön

Som person ser vi att du är:

• Noggrann, strukturerad, problemlösande och serviceinriktad

Praktisk information

Start: Omgående

Placering: Centrala Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare med provanställning

Lön: Fast enligt överenskommelse

Den här processen hanteras av Klara10 Interim & Rekrytering. Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig på Klara10 Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta Ulf Appelgren på: ulf.appelgren@klarapapper.se

Om företaget


Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Klara10 Interim AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Klara10 Interim AB (org.nr 556360-0195), https://klarapapper.se/

Arbetsplats
KlaraPapper

Jobbnummer
5618396

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klara10 Interim AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klara10 Interim AB: