Payroll Support

Nordic Nest AB / Administratörsjobb / Kalmar
2022-08-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Payroll Support" (sökbar t.o.m. 2024-08-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordic Nest AB i Kalmar, Växjö, Malmö, Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

På Nordic Nest ska vi skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail - nu finns en ny, spännande möjlighet att vara med på vår resa!
Har du ett brinnande intresse för lön och vill tillhöra ett team med stort engagemang och härlig laganda - då har vi tjänsten för dig! Nu söker vi en ny härlig kollega som vill vara en del av vårt team i rollen som Payroll Support.
Om rollen:
Som Payroll Support kommer du, tillsammans med ytterligare en Payroll Support att arbeta med hela lönekedjan från start till slut. I nära samarbete med People&Performance ansvarar du för dina nya kollegors lönekörningar, löneadministration, försäkringar och andra personaladministrativa uppgifter som förekommer på en löneavdelning. Du ingår i vår avdelning Finance och rapporterar till CFO.
Du kommer huvudsakligen att arbeta med;
Utföra kontroller och säkerställa informationskvalitet i systemen
Hantera sedvanliga frågor kring sjukfrånvaro, arbetsgivarintyg.
Tolka olika kollektivavtal och ha erfarenhet av regelverket gällande löner
Support till anställda, chefer och kollegor i löne-, försäkrings- och pensionsfrågor
Administrera pensioner och avtalsförsäkringar
Retroaktiva löner
Reseräkningar, utläggsredovisning, tjänstebilar och företagskort.
Sammanställande av statistik
Myndighetskontakter och myndighetsrapportering
Andra förekommande arbetsuppgifter inom området

Lönehanteringen omfattar totalt ca 400 medarbetare i våra olika bolag fördelat över 5 olika orter. Du kommer att ha delat systemansvar för lönesystemet Agda PS och reseräknings-/utläggssystemet Visma.net Expense. Då vi jobbar i ett team stöttar och hjälper vi alltid varandra när det behövs, vilket innebär att dina uppgifter kan variera beroende på säsong och arbetsbelastning i teamet.
Om dig:
För att lyckas i rollen ser vi att du är serviceinriktad och logiskt lagd med förmåga att bedöma, läsa och förstå siffror. Du är noggrann och målmedveten och har lätt för att hantera många olika arbetsuppgifter. Du arbetar gärna tillsammans med andra och värdesätter laganda och samarbete, men är inte främmande för att arbeta självständigt.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av löneadministration för både tjänstemän och kollektivanställda samt erfarenhet av lönesystemet Agda PS och Visma.net Expense, Quinyx eller likvärdiga system.
Vidare är du en optimistisk person som vågar tänka nytt och som ser lösningar till varje problem. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har ett flexibelt förhållningssätt med förmåga att prioritera och hjälpa dina kollegor vid behov. Då vi är ett expansivt företag under ständig utveckling ser vi att du ställer dig positiv till förändringar, och gillar att utveckla både dig själv och våra arbetssätt för att jobba för bästa möjliga resultat.
Vi erbjuder dig en fantastiskt rolig tjänst med ett team av kollegor som engagerat kämpar för att utveckla verksamheten. Du kommer att vara en del i ett bolag där kunden alltid kommer i första hand, där allt vi gör ska bidra till att skapa nöjdare kunder. Du kommer få arbeta med kollegor som har ett starkt driv och resultatfokus, vilket gör att vi i perioder jobbar extra hårt och intensivt för att nå våra mål. Det är viktigt att du trivs i en kultur som präglas av ett högt tempo, där vi firar framgångar och jobbar hårt för att skapa dessa.
Välkommen hem!
Tjänsten är tillsvidare med start snarast enligt överenskommelse.
För att säkerställa en så bra matchning som möjligt mellan dig som kandidat och oss som arbetsgivare genomför vi personlighetstester för alla våra tjänster, du kommer därför få en inbjudan via mail att genomföra testerna så snart du skickat in din ansökan till tjänsten. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt!
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår CFO Stefan Gullner på stefan.gullner@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-08-02

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Nordic Nest AB
Stämpelvägen 3
39470 Kalmar

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordic Nest AB (org.nr 556628-1597)
Stämpelvägen 3 (visa karta)
394 70  KALMAR

Arbetsplats
Nordic Nest

Jobbnummer
6856233

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordic Nest AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordic Nest AB: