Payroll Specialist till Samsung

Academic Work Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Samsung söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet från löneadministration, gärna i en större organisation samt vana av att arbeta i lönesystem och Excel. Du kommer arbeta tillsammans med ett engagerat och professionellt HR-team och du erbjuds möjlighet till kompetensutveckling för att utvecklas i din yrkesroll. Få meriterande erfarenheter inom lön och brett HR-arbete - sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vår kund Samsung söker nu en energifylld och social kollega till sitt HR-team. Det är mycket spännande på gång i funktionen och här ges du möjlighet att vara med och bidra på den resan.

Vi ser att din ansökan och CV skickas in på engelska, då rekryterande chef på Samsung är engelsktalande.

Du erbjuds

• Ett glatt och engagerat team med en närvarande chef
• En gedigen upplärning av kollegan som har rollen i dagsläget
• En modern och spännande miljö på en teknologisk branschledare
• Ett långsiktigt samarbete med en engagerad konsultchef, Mikaela Hofstedt

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Payroll Specialist kommer du att få arbeta med samtliga nordiska länder och fungera som länken mellan den outsourcade lönefunktionen och organisationen. Du kommer även att stötta upp HR-funktionen med administration kring andra delar så som till exempel utbildning, rekrytering och marknadsinitiativ.

Du kommer exempelvis att:

• Arbeta med löner, försäkring och pensionsförvaltning för alla nordiska länder
• Säkerställa att löneunderlag finns uppladdat i HR-systemet månadsvis
• Arbeta med andra förekommande arbetsuppgifter av administrativ karaktär i HR-funktionen

Tjänsten passar dig som vill arbeta nogrannt och serviceinriktat med företagets löneadministration och som lockas av snabba puckar och stor flexibilitet. Du ser detta som en möjlighet att växa in en fartfylld organisation där din insats kommer att göra skillnad.

VI SÖKER DIG SOM
• Har relevant eftergymnasial utbildning
• Har minst två års erfarenhet av HR med fokus på lönehantering, gärna från en internationell organisation
• Erfarenhet av försäkringar och pensioner
• Har goda kunskaper i Office-paketet, främst i Excel
• Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska då båda språken används dagligen i rollen
• Har god systemvana

Som person är du:

• Serviceinriktad
• Strukturerad
• Flexibel

Övrig information

• Start: Omgående
• Omfattning: Heltid
• Placering: Kista

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Samsung arbetar efter en vision om att leverera världens bästa produkter och tjänster. De arbetar med hemelektronik, IT och Mobilkommunikation samt andra enhetslösningar. Med många framgångar inom elektronikverksamheten har de erkänts globalt som en teknologisk branschledare och rankas nu som ett globalt varumärke bland topp 10.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15090532".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
7527705

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: