Payroll Specialist
LloydsApotek / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos LloydsApotek i Stockholm,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige LloydsApotek har idag ett 80-tal apotek i Sverige och räknar med att växa de närmsta åren. LloydsApotek är en del av Celesio Group, ett av de ledande internationella tjänsteföretagen inom läkemedels-, apoteks- och hälsovårdsområdet. Koncernen är verksam i 14 länder runt om i världen och sysselsätter cirka 39 000 människor
LloydsApoteks mål är att bli en av de ledande apotekskedjorna i Sverige som ska leverera den bästa servicen och de mest innovativa och inspirerande apotekstjänsterna. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som kan recept och är experter inom hud och värk
Vi söker nu en erfaren Payroll Specialist till vårt Servicekontor på Södermalm i Stockholm. Du kommer att ingå i ett trevlig HR-team bestående av sex personer.
Publiceringsdatum2016-09-12Dina arbetsuppgifterHos oss kommer du arbeta med hela lönehanteringen. I den processen ingår det att supportera våra ca 80 apotekschefer i tidredovisningssystemet Timer samt att ge stöd till chefer i grundläggande arbetsrättsliga frågor. Granskning av anställningsavtal, upplägg/avslut av anställda i lönesystemet, registrering av reseräkningar, lönekörningar och framtagning av arbetsgivarintyg och statistik är exempel på arbetsuppgifter som du kommer att arbeta med
Kvalifikationer• Minst 3-5 års erfarenhet inom löneadministration
• Tidigare erfarenhet från lönesystemet Agda
• Erfarenhet av löneadministration inom Retailbranschen är meriterande
• Erfarenhet i Timer är meriterande
Utbildningsnivå:
• Gymnasium
• Utbildning inom löneadministration är önskvärd
Dina egenskaperVi vill att du är en självgående person som är kunnig inom ditt område. Du har god datorvana och erfarenhet av lönesystemet Agda. Som person är du lätt att samarbeta med, du är positiv och besitter god prioriterings, - och organiseringsförmåga. Vidare ser vi gärna att du är serviceinriktad och har stor social kompetens då du i ditt arbete kommer att ha många kontaktytor.
Du har mycket goda svenska kunskaper i tal och skrift och behärskar engelska i tal och skrift
Vi erbjuder:
Hos oss på LloydsApotek får du möjligheten att vara med på den spännande resa det innebär att bygga en apotekskedja från grunden. Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare en möjlighet att påverka och att utvecklas. Din utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern. Vi söker dig som värdesätter kundfokus, kvalitet, kompetens och som har vilja och driv att vara med och bygga upp LloydsApotek i Sverige.
Vi tar gärna emot din ansökan snarast, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-30
Ange följande referens när du ansöker: 3203355495
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Bengtsson, HR-koordinator (+46) 730841125
FöretagLloydsApotek
AdressLloydsApotek
Box 38152
10224 Stockholm
KontorsadressRosenlundsgatan 54, 10064 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3043167
Observera att sista ansökningsdag har passerat.