Payroll & People Operations Coordinator till Aurobay

Wrknest AB / Administratörsjobb / Göteborg
2022-11-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Payroll & People Operations Coordinator till Aurobay" (publicerad 2022-11-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wrknest AB i Göteborg, Partille, Kungälv, Alingsås, Borås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-11-04

Om företaget
Aurobay develops and manufactures world-class powertrain solutions for a global market. A pioneering venture that brings together Volvo Cars' powertrain business with Geely, Aurobay is the brand name for Powertrain Engineering Sweden AB. With a heritage of more than 100 years of continuous powertrain innovation, their 2,900 employees in Sweden and China work across engine production, R&D and sales.

There are unlimited possibilities at Aurobay for collaborative people who are ready to make the difference. They are re-imagining motion for a brighter future. Exploring how to push our environmental impact towards zero. Designing tomorrow's powertrain solutions for automotive and beyond.

Om uppdraget
In the role of Payroll and People & Culture Coordinator, you are responsible for providing People & Culture support to ensure that Aurobay offer the best employee experience possible. You will work with a diverse range of stakeholders and levels within the organization and manage various day-to-day tasks within People & Culture.

The main purpose of the role is management and maintenance of the employee master data in the HR, Payroll and other internal systems, accurately and timely. Furthermore, you are responsible to secure high standard of the payroll delivery in the organisation through professional communication with the external payroll provider and internal customers - employees.

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda chanser till förlängning, där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag ute hos vår kund.

Exempel på arbetsuppgifter

• Administrate local benefits program
• Work closely with the People & Culture Business Partners to continually review the processes and ways of working to support continuous improvement
• Prepare employment related documents such as contracts and certificates of employment.
• Secure the annual submission of the salary data to the salary benchmark provider with correct information and manage the market salary benchmark data internally.
• Manage the invoices and payments related to People & Culture and Payroll processes in the company
• Be an active contributor within various projects within the People and Culture team such as onboarding and recruitment.

To be successful in this position, you need to be a results-oriented self-starter with a flexible mindset, a structured approach and a flair for detail. You'll excel at teamworking and have a proven track record of building good relationships across every level of a business.

Kvalifikationer
• Understanding for the whole payroll process

• Fluency in both English and Swedish.
• Comfortable with digital technology and solutions supporting HR processes
• A Bachelor's degree, preferably within Human Resources, Finance, or proven experience within required area.

Meriterande

Experience from working with payroll within production is an advantage.

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är resultatinriktad, flexibel och strukturerad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: 14 nov 2022 -30 juni 2023

Plats: Göteborg eller Skövde

Omfattning: 40h/vecka

Anställningsform: Visstidsanställning/konsultuppdrag

Är du intresserad uppdraget rekommenderar vi dig att ansöka omgående då vi jobbar med löpande urval och erbjudanden.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wrknest AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wrknest AB (org.nr 559293-2213), http://www.wrknest.se

Arbetsplats
Wrknest

Jobbnummer
7140532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wrknest AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wrknest AB: