Payroll Manager till Bonnier Solutions

Wise Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

För att ytterligare kunna utveckla verksamheten söker Bonnier Solutions nu en engagerad och driven Payroll Manager.

Om företaget:

Bonnier Solutions erbjuder nordiska Bonnierföretag kostnadseffektiva och högkvalitativa tjänster inom ekonomi-, löneadministration och HR. Bonnier Solutions målsättning är att skapa nordens ledande och mest attraktiva Shared Service Center för såväl kunder som medarbetare.

Idag arbetar cirka 70 personer i företagets ljusa och moderna lokaler på Torsgatan.

Payroll tillhör avdelningen Payroll & Benefits som administrerar löner, pensioner, förmånsbilar samt delar av HR för Bonnierbolagen i Sverige. Payrolls uppdrag är att tillsammans hantera lönerna för bolagets ca 65 svenska Bonnierkunder. Detta innebär att teamets åtta erfarna lönespecialister hanterar ca 7200 löner per månad inom 20 olika kollektivavtal.

Vad ingår i rollen?

• Personalansvar för Payroll som idag består av ca tio medarbetare och i detta huvudansvar för att leda och fördela arbetet i gruppen på ett effektivt sätt
• Operativt lönearbete
• Budgetansvar
• Ansvara för att Payroll följer uppsatta processer, rutiner, deadlines och avtal mot kund
• Aktivt delta i utvecklings- och förbättringsarbete samt migrering av nya kunder

Vem söker vi?

Du som söker ska ha gymnasieutbildning och har du även någon form av eftergymnasial utbildning inom lön är det meriterande men inte ett krav. Du har flera års dokumenterad erfarenhet av operativt lönearbete med hela löneprocessen och du är väl insatt i lagar och regler inom löneområdet samt van att tolka kollektivavtal. Att du tidigare haft personalansvar är ett krav. Erfarenhet från arbete på ett Shared Service Center och kunskap i HR Plus är meriterande. Då du kommer ha mycket kontakt med kunder och kollegor inom Bonnierbolagen så är det viktigt att du ser service som en naturligt del av ditt arbete. Du måste behärska engelska väl i tal och skrift.

Som person är du positiv, engagerad och lösningsorienterad och du brinner för ledarskap och löneadministration. Du är en varm och omtänksam person som månar om gruppen och som drivs av att få medarbetarna att växa. Du trivs i en stödjande roll och du arbetar ständigt för att gruppen har rätt verktyg och förutsättningar för att kunna hantera sina arbetsuppgifter och bolagets kunder på bästa sätt. Du är en självgående teamspelare som månar om ett gott samarbete både med kunder och kollegor och du är både noggrann och strukturerad i ditt arbete. Att vara flexibel, förändringsbenägen och nytänkande är en självklarhet för dig

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har Du frågor om tjänsten kan du kontakta affärsområdeschef Barbara Lidholt 076-525 90 47. Vi arbetar med löpande urval och ser därför fram emot att få din ansökan via www.wise.se/jobb snarast möjligt, dock senast den 15 januari

Varmt välkommen med din ansökan!

Wise Professionals är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar - på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-12-20

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-15
Ange följande referens när du ansöker: 2836
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Lindefelt

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Kontorsadress
Box 22109 10422 Stockholm

Jobbnummer
3222973

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: