Payroll Analyst till kund i Södertälje

Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du löneadministratör och vill bredda dina kunskaper genom att arbeta för Poolia ute hos vår kund? Nu behöver vår kund i Södertälje stöd till deras löneavdelning och vi på Poolia hjälper dem att hitta rätt kons löneadministratör och har några års relevant yrkeserfarenhet så kan detta vara något för dig. Uppdraget gäller en heltidstjänst och beräknas starta 14 februari fram till årsskiftet.

Publiceringsdatum
2022-01-24

Om tjänsten
Du kommer att arbeta med vår löneleverantör för att säkerställa en hög noggrannhet samt ansvara för att uppdatera data i lönesystemet SAP, utföra ekonomikontroller och hantera månadsrapporter, skatter och betalningar. Du kommer att arbeta proaktivt med att hitta och åtgärda potentiella fel i tid för lönekörning varje månad. Du kommer även att lösa HR-frågor och frågor som rör löner och tid samt vara i kontakt med våra medarbetare direkt för att förklara löneberäkningar och svara på deras frågor.

Jobbet ställer krav på en hög samarbetsförmåga och ett samarbete med interna partners både lokalt i Sverige och på regionala servicecenter. Du kommer att arbeta nära Löneteamet och med Senior Löne & Tidsspecialist med fokus under 2022 för att förbättra processer och arbetssätt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Hjälpa till med den dagliga löneavdelningens verksamhet
• Uppdatera data i lönesystemet SAP
• Skuldhantering
• Sammanställning av semesterrapport och bokslutsavstämning
• Löneutbetalning till banken
• Hjälpa till med att förbereda lönedata, rapporter och information om nyanställda medarbetare
• Svara på anställdas frågor angående lönefrågor eller problem
• Stödja teamet med ständiga förbättringar och dokumentation av processer och detaljerade arbetsinstruktioner

En naturlig del av jobbet är att se över HR-policyer och processer, identifiera förbättringsområden och ge rekommendationer för förändring till processägaren. Om du har en "can do"-attityd, stark samarbetsförmåga och öppenhet för ständig förändring kommer du att blomstra i denna roll.

Vem är du?
• Arbetslivserfarenhet som löneadministratör minst 3 år
• Arbetslivserfarenhet inom lön på ett medelstort/större företag med minst 500 anställda
• Goda kunskaper i Office paketet samt Excel specifikt
• Flytande i svenska och goda kunskaper i engelska, i tal och skrift.
• Stark detaljorientering, analytisk förmåga och strukturerad.
• Självgående och kan arbeta självständigt såväl som del av ett team.

Meriterande med erfarenhet av att arbeta i en kundtjänstmiljö, ge råd och vägledning ansikte mot ansikte, e-post eller telefon samt av att ha arbetat i en teknikdriven miljö.



Övrig information: Tjänstens omfattning är heltid och är ett konsultuppdrag via Poolia. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "62828".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Kontakt
Emilia Knuters
emilia.knuters@poolia.se
070-477 85 62

Jobbnummer
6275840

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: