Payroll Administrator med kompetens i internationell löneadminis

Temp-Team Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Temp-Team Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Söker du ett jobb inom internationell löneadministration? Vill du jobba på ett spännande bolag i framkant. Då kan det här vara jobbet för dig!

Vi söker just nu en payroll administrator till en av våra kunder i Göteborg. I den här rollen kommer du att hantera löner för företagets expatriater med huvudsaklig placering i Sverige, Kina, Belgien och USA.

Arbetsuppgifterna kommer inkludera: Månatliga förberedelser av löneunderlag
Löne- och skuggrapportering för in- och utresande utlandsstationerade i Aditro, samt säkerställa underlaget för arbetsgivarrapportering till Skatteverket.
Delaktighet i omräkning av utlandslöner baserat på årlig lönerevision och eventuell bonusrätt för utlandsstationerade.
Svara på frågor från chefer, HR, expatriater etc.
För att vara aktuell för tjänsten som payroll administrator krävs: Erfarenhet av svensk löneadministration, internationell löneadministration för expatriater, skuggrapportering där kunskap i internationella skatter och socialförsäkring är fördelaktigt.
Goda datorvana med goda Excelkunskaper och gärna kunskaper iAditro och
Behärskar svenska och engelska på professionell nivå I tal och skrift.

Publiceringsdatum
2021-11-23

Profil
I den här rollen kommer du att ha många internationella kontakter vilket ställer krav på att du kan hantera engelska och anpassa ditt budskap efter den du är i kontakt med. Du är duktig på att förstå instruktioner, prioritera och hålla deadlines och att du har en framåt personlighet som tar initiativ och värdesätter ett gott samarbete.

Bra att veta:
Det här är en visstidsanställning. Du kommer bli anställd som TEMP-TEAM konsult. Som TEMP-TEAM konsult erbjuds du avtalsenliga villkor, friskvårdsbidrag och en personlig konsultchef för att säkerställa att du kommer väl tillrätta på din arbetsplats.

Låter rollen som Payroll Administrator som något för dig?
Sök tjänsten redan idag. Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten redan innan sista ansökningsdag.
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterande konsultchef Sara Rönneberg Carr på saca@temp-team.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Temp-Team Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Temp-Team Sverige AB (org.nr 556630-5420)

Arbetsplats
Temp-Team Avd. Göteborg

Kontakt
Sara Rönneberg Carr
saca@temp-team.se

Jobbnummer
6127170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Temp-Team Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Temp-Team Sverige AB: