Payroll Accountant & Finance Assistant till internationellt bola
MSX International Ltd / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MSX International Ltd i Göteborg,
Jönköping,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige MSX International är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster inom fordonsbranschen inom affärsutveckling men också genom outsourcade helhetslösningar. Vi är stolta över vårt team av experter som levererar mätbara resultat med hög kvalité och bidrar till företagets vision att bli "partner of choice" för alla våra kunder och intressenter.
Vi på MSXI söker nu en noggrann och flexibel Payroll Accountant & Finance Assistant för ett föräldravikariat. I tjänsten arbetar du med lön- och finansrelaterade uppgifter i vår nordiska organisation och du blir en viktig beståndsdel av vår finansavdelning, bestående av tre personer. Då MSXI är ett globalt bolag kommer du att ha löpande kontakt såväl med vår nordiska som vår europeiska organisation.
Arbetsuppgifter:
• Tillsammans med HR ansvara för löneberedning och löneutbetalning till våra medarbetare, samt sköta löneredovisning på månadsbasis.
• Hantera leverantörsreskontra, utbetalningar och reseräkningar.
• Ansvara för vårt webbaserade reseräkningssystem Concur.
• Hantera administration kring leasingbilar.
• Hantera och sätta upp användare i vårt resebokningssystem Egencia.
• Ansvara för statistikrapporter, exempelvis till SCB.
• Ansvara för generell administration, så som att hantera post och svara på inkommande samtal till kontoret.
Arbetsplats och omfattning
Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i Gamlestan i Göteborg, där huvudkontoret för Norden finns. Tjänsten är ett föräldravikariat och omfattningen är på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Är du den vi söker?
Vi söker dig med erfarenhet från arbete inom finans och administration. Har du tidigare arbetat med lönehantering ser vi det som meriterande.
Som person är du noggrann och duktig på att strukturera ditt arbete självständigt. Du hanterar siffror och text väl och drivs av att leverera resultat. Då du har många externa kontakter är det även viktigt att du är kommunikativ och motiveras av att skapa goda relationer med din omgivning.
För att lyckas väl i rollen tror vi att du har en eftergymnasial utbildning inom administration eller finans. Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. För att trivas hos oss är det även viktigt att du trivs i en miljö som förändrar sig och att du lätt kan ta till dig nya arbetsuppgifter.
Vi erbjuder
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö med högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag där du har möjligheten att utvecklas. Vi har kollektivavtal, erbjuder friskvårdsbidrag och personalförmåner kopplade till Benify.
Har du frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta
Sofia Widfeldt, Recruitment Specialist,
swidfeldt@msxi-euro.com Låter den här tjänsten rätt för dig? Sök redan idag! Då alla ansökningar behandlas löpande kan tjänsten tillsättas innan sista publiceringsdatum.
Besök gärna
www.msxi.com för mer information.
Varaktighet, arbetstid
Full-time Temporary position
Publiceringsdatum2018-02-23ErsättningFixed
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Widfeldt
swidfeldt@msxi-euro.comFöretagMSX International Ltd
AdressMSX International Ltd
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Jobbnummer 3982847
Observera att sista ansökningsdag har passerat.