Passionerad Bemanningsstrateg

Doktorse Nordic AB / Administratörsjobb / Stockholm
2020-11-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Passionerad Bemanningsstrateg" (publicerad 2020-11-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Doktorse Nordic AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Täby, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Du ser möjligheter där andra ser problem. Du hittar lösningar där andra finner oråd!

Om Doktor.se
Doktor.se grundades 2016 och är Europas tredje största digitala vårdgivare. Vi är en digifysisk vårdaktör, vilket innebär att vi erbjuder bedömning och behandling genom både digital- och fysisk vård för att skapa en sömlös patientresa där vi tar ansvar för hela primärvårdsuppdraget. Vi är med andra ord både ett vårdföretag och ett bolag inom affärsområdet Health-Tech.

Våra läkare möter patienten via chatt, video eller röstsamtal i vår app. Vi har arbetat upp ett gediget nätverk med vårdgivare som vi har samarbete med i de fall vi behöver hänvisa våra patienter vidare för ett fysiskt besök. Vår arbetsgrupp består idag av sjuksköterskor, psykologer och läkare.

Vi växer och söker efter en person som utifrån planeringen av bemanningen vill vara med och driva utvecklingen av Doktor.se och göra primärvården tillgänglig för alla!

Publiceringsdatum
2020-11-12

Om tjänsten
I rollen som Planeringsledare kommer du främst att samarbeta med controllers som analyserar patientärendestatistik, administratörer som arbetar med schemaläggning och verksamhetschefer som leder vår digitala operativa verksamhet. Din uppgift kommer att vara att skapa schema både utifrån antal patientärenden och antal tillgängliga medarbetare.

För att kunna hjälpa patienterna behöver vi bli ännu bättre på att hitta en flexibilitet i vår schemaläggning där vi kan öka och minska bemanningen baserat på det planerade inflödet av ärenden. Därmed kommer du i denna roll behöva växla mellan att lyfta blicken och planera strategiskt framåt samtidigt som du tar dig an arbetsuppgifter operativt som gäller här och nu (exempelvis schemaläggning).

Du kommer vara den som äger ansvaret över schemaläggningen och systemet Quinyx.

Vem är du?
Du får energi av och gillar logiken samt pusslet med schemaläggning där din goda analysförmåga kommer väl till pass. Du förstår den operativa vardagen och kan omvandla den till ett hållbart schema för verksamhetens medarbetare kopplat till verksamhetens behov och krav utifrån ditt problemlösande perspektiv. Därför ser vi att du har en relevant högskoleutbildning (gärna inom ekonomi) för att du ska med fördel kunna sätta dig in i den komplexa schemaläggningen utifrån verksamhetens behov.

Du är självgående, trygg i dig själv och trivs med att jobba i en föränderlig och dynamisk miljö där du arbetar metodiskt och strukturerat. Du blir inte stressad av att något oförutsett händer, så som att en medarbetare drabbas av frånvaro eller att patientärendeinflödet ökar, utan du behåller lugnet och kan fortsätta kommunicera på ett tydligt och klokt sätt med teamchefer, sjuksköterskor och läkare.

Du är kostnadsmedveten och har förmåga att kunna pussla inflöde mot personalresurser och använda dem på ett ekonomiskt och effektivt sätt.

Därför tror vi att du har mycket god vana av schemaläggning i en 24/7-verksamhet och har tidigare arbetat som planeringsledare eller samordnare. Erfarenhet av Schemaläggningssystemet Quinyx är meriterande.

Kvalifikationer och egenskaper

• Relevant akademisk högskole-/universitetsutbildning (gärna inom ekonomi eller motsvarande).
• God erfarenhet av bemanningsplanering inom en 24/7-verksamhet.
• Väl insatt i arbetstidslagen och andra relevanta arbetsrättsliga regelverk.
• Tydlig kommunikation
• Självgående och ansvarstagande
• Strukturerat arbetssätt med hög grad av flexibilitet

Vi erbjuder dig;

• En möjlighet att vara med på resan att göra primärvården tillgänglig för alla.
• Vi erbjuder god möjlighet till personlig utveckling och delaktighet att påverka verksamheten
• En härlig kultur med fantastiska kollegor.
• Arbetsplats på huvudkontoret i fräscha, nyrenoverade lokaler i Stockholm på Banérgatan.

Övrig information
Placering: Banérgatan 10, Stockholm
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Lön: Enligt överenskommelse

För frågor, kontakta Jill Ericson HR-Generalist på 0760210024 eller HR-Generalist Angelica Koskinen 073-152 04 45.

Vi hanterar ansökningar och intervjuer löpande. Skicka CV och personligt brev via länken "skicka ansökan" nedan.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Doktorse Nordic AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Doktorse Nordic AB (org.nr 559058-0089), http://Doktor.se

Arbetsplats
Doktor.se

Jobbnummer
5441823

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Doktorse Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Doktorse Nordic AB: