Passhandläggare till Stockholm och Norrtälje
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu passhandläggare för tillsvidareanställning och visstid till flera placeringar inom region Stockholm. Region Stockholm består av Stockholms och Gotlands län och har ca 7000 medarbetare. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland.
Aktuella orter för placering i denna rekrytering är:
• Polisområde Stockholm City tillsvidare
• Polisområde Stockholm Syd tillsvidare
• Polisområde Stockholm Nord tillsvidare, samt 2 visstid under perioden: 1 april med slutdatum 31 augusti till Norrtälje.
Publiceringsdatum2024-01-11ArbetsuppgifterSom administratör inom passverksamheten har du en viktig samhällsfunktion där du är Polismyndighetens ansikte utåt och ibland medborgarens första kontakt med polisen. Du förväntas tillsammans med dina kollegor och chef ta ett gemensamt ansvar för uppdraget och verksamheten. Arbetet sker i huvudsak genom direktkontakt med medborgare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta emot ansökningar om resehandlingar (pass och nationellt identitetskort), handlägga dessa samt lämna ut resehandlingar. I tjänsten ingår även andra administrativa arbetsuppgifter så som hantering av upphittade ID-handlingar, förlustanmälningar samt att spärra och makulera resehandlingar. Även
handläggning och kommunikation via mail och telefon förekommer dagligen.
Vi utgår från den statliga värdegrunden i vårt bemötande och förhållningssätt samt från Polisens värdegrund vilket innebär
att vi är engagerade, effektiva och tillgängliga.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• Svensk gymnasieexamen (alternativt utländsk gymnasieexamen där betygen är översatta och validerade av UHR)
• Minst ett halvårs sammanlagd arbetslivserfarenhet av bemötande av externa aktörer via kundtjänst, reception eller
liknande som arbetsgivaren bedömer vara relevant
• Mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska
• God förmåga att uttrycka dig väl på engelska
• Vana av att använda flera datorprogram/system
Det är meriterande om du utöver ovan har:
• Erfarenhet av administration eller handläggning inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av att handlägga ansökningar om resehandlingar inom Polismyndigheten.
• Eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara
relevant.
Dina personliga egenskaperDu arbetar nära medborgarna och därför ställs höga krav på din kommunikativa förmåga. Du trivs i nära och direkt kontakt med medborgarna för att vägleda och besvara frågor. Du har ett gott omdöme, är noggrann samt anpassar ditt arbetssätt beroende på medborgarens bakgrund och behov av service. Du är stresstålig, kan göra prioriteringar och växla mellan olika arbetsuppgifter. Du trivs med att lösa uppgifter enskilt men är även bra på att samarbeta. Du anpassar dig till förändrade omständigheter och kan snabbt omprioritera ditt arbete.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Placeringsort: Polisregion Stockholm
Tillsvidareanställning med provanställning sex månader samt visstid under perioden 1 april tom 31 augusti (enbart placering Norrtälje).
Ingångslönen är 27.000 - 29.000 kr/månad beroende på erfarenhet och kompetens som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten. Förhandlingsutrymme saknas vilket innebär att vi kommer att gå vidare enbart med kandidater som accepterar en månadslön inom ovan angivna lönespann.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 16 januari 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. En del av rekryteringsprocessen är säkerhetsprövning där du förväntas befinna dig i Stockholm för en säkerhetsprövningsintervju.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta:
passrekrytering.stockholm@polisen.seOm du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till
passrekrytering.stockholm@polisen.sePolismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på:
https://polisen.se/erbjudandeHos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C172229/2024".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, Polisregion Stockholm
Kontakt HR-konsulter
Madeleine Bernsmed, Rickard Slättman, Hanna Berg
passrekrytering.stockholm@polisen.se Övrig information om företaget/organisationen Offentliga upphandlingar genomförda av Polismyndigheten, Polisregion Stockholm Jobbnummer 8383145
Observera att sista ansökningsdag har passerat.