Parts & Accessories Manager

Autorekrytering AB / Kassapersonalsjobb / Upplands Väsby
2018-10-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Parts & Accessories Manager" (publicerad 2018-12-10) ⬅️


Visa alla kassapersonalsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Autorekrytering AB i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige

Om företaget
SC Motors Sweden AB är ett helägt dotterbolag inom det japanska handelshuset Sumitomo Corporation, som är ett av Japans äldsta och största handelshus med 72 000 anställda i koncernen och en verksamhet i 65 länder. Det europeiska huvudkontoret finns i London. Sumitomos svenska verksamhet, SC Motors, är importör av Hyundai, Citroën och Mitsubishi. Företagsgruppen SC Motors består av ca 120 anställda med många olika kompetenser och inriktningar vilket gör oss till en spännande och dynamisk arbetsplats.

Dina arbetsuppgifter
Vi står inför en spännande förändring där vi lyfter upp flera affärskritiska funktioner till vårt moderbolag SC Motors. Dessa funktioner kommer att utgöra ett viktigt stöd till vår importverksamhet för både Citroën och Mitsubishi. Ett av dessa områden rör vår eftermarknad som innefattar vår reservdels- och tillbehörsavdelning. Till denna enhet söker vi nu en drivande Parts & Accessories Manager.

Som Parts & Accessories Manager kommer du att ingå i en ny funktion av shared services, där du kommer att få vara med och vidareutveckla funktionen samt avdelningen för att säkerställa en ökad försäljning och en hög servicegrad. Vår reservdels- och tillbehörsaffär är av yttersta vikt för oss och vi jobbar löpande med att säkerställa att vi har ett attraktivt sortiment, bra produktpaketering och rätt priser. Allt för att vi och våra återförsäljare ska ha bästa möjliga förutsättningar till ökad försäljning och lönsamma affärer. Som ansvarig för avdelningen är du ytterst ansvarig för vårt sortiment, vilket bl.a. innefattar konkurrens- och marknadsbevakning, sortimenturval, leverantörskontakter samt förhandling, prissättning, kampanjer och försäljningsuppföljning. Till din hjälp har du ett dedikerat reservdels- och tillbehörsteam, för vilka du har fullt personalansvar. Tillsammans ser ni till att flödet i vår reservdels- och tillbehörsaffär fungerar från ax till limpa och därmed att våra återförsäljare och verkstäder får bästa möjliga hjälp och förstklassig service i målet att lyfta sin servicemarknadsaffär.

I rollen rapporterar du till SC Motors servicemarknadschef och har ett nära samarbete med flera interna avdelningar som t.ex. marknad, försäljning och logistik. Tjänsten är baserad på vårt huvudkontor i Upplands Väsby men resor till leverantörer och återförsäljare kan förekomma.


Din profil
Vi tror att du har flerårig erfarenhet av fordonsbranschen, där du jobbat med fordonskomponenter i antingen leverantörs-, distributions- eller generalagentsledet. Därför har du kunskap och erfarenhet av inköp samt förhandling och har en god förståelse för den kommersiella servicemarknadsaffären. Du är en van IT- och systemanvändare, där du använt MS Office och främst MS Excel i ditt dagliga arbete. Vidare behärskar du svenska och engelska i tal och skrift samt innehar B-körkort.

Som person är du drivande, resultatorienterad och affärsanalytisk med god kommunikativ förmåga. Du är självständig samt van att fatta beslut och trivs i en roll där du får utveckla affärer. Vidare är du en trygg och lugn person, vilket kommer väl till pass i en roll som innefattar ledarskap, presentationer och många kontaktytor. Eftersom rollen innefattar en stor bredd och variation är du också duktig på att prioritera och koordinera tid och insats. Sist men inte minst är du en social och nyfiken person som självklart delar vårt stora intresse för fordonsbranschen.


Vi erbjuder:
Hos oss möts du av ett inspirerande och kompetent team i ett dynamiskt och internationellt bolag med mycket starka ägare. Du kommer in i en spännande fas av förändring och förnyelse där du intar en ny funktion, full av utrymme att påverka vårt sätt att arbeta och våra möjligheter att lyfta vår servicemarknadsaffär till nästa nivå. Din utveckling är viktig för oss och du kommer att beredas utrymme att både utvecklas och växa tillsammans med oss i skapandet av vår framtida organisation.


I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av Marcus Sölvin och Susanna Haglund. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-10-24

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-18
Ange följande referens när du ansöker: 3817
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Solvin marcus.solvin@autorekrytering.se 08-409 144 51

Företag
Autorekrytering AB

Adress
Autorekrytering AB
Strandbergsgatan 61, 3 tr.
11251 Stockholm

Kontorsadress
Strandbergsgatan 61, 3 tr.

Jobbnummer
4419664

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Autorekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Autorekrytering AB: