Partneransvarig IT (vikariat)

Tierps kommun, IT-enheten / Inköpar- och marknadsjobb / Tierp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Tierp, Älvkarleby, Östhammar, Gävle, Sandviken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tierps kommun, IT-enheten i Tierp, Älvkarleby, Östhammar, Gävle, Uppsala eller i hela Sverige

IT-Centrum bildades 1 januari 2019 som en gemensam nämnd för IT-verksamheten för Tierp, Östhammar, Knivsta, Älvkarleby och Heby kommuner. Tierp är värdkommun och tog över ansvar för verksamhet och budget från 1 januari 2019.
Nämndens ansvarsområde är inom såväl övergripande strategiska och taktiska frågor samt IT-operativa insatser för kommunerna. Nämnden ska arbeta för att möjliggöra för kommunerna att arbeta i en samverkanskultur för att få mer effektiva lösningar för såväl kärnverksamheterna som IT-verksamheten. IT-Centrums ansvar är även att medverka i de fem kommunernas digitala utvecklingsarbete samt stödja samordning av verksamhets-utvecklingsinsatser som är IT-relaterade. IT-nämnden ska sträva efter att arbeta i en samverkans- och samförståndskultur.

Vi har fem kontor i kommunernas huvudorter samt två satellitkontor i centrala Uppsala och Gävle. Vi har flexibel arbetsplats med stora möjligheter att arbeta på distans.
Läs gärna mer om de fem kommunerna på respektive kommuns hemsida.


Publiceringsdatum
2021-09-07

Arbetsuppgifter
Det övergripande ansvaret för partneransvariga inom IT-Centrum innebär att stå i nära kontakt med våra partners och leverantörer och därigenom vara ett stöd för kunderna i de fem kommunerna och den egna it-förvaltningen. Du ingår i en grupp med sex andra partneransvariga inom IT-Centrum. Fokus för denna roll är telefoni samt kollaboration.
IT-Centrum har flera prioriterade partners som vi har ett närmare samarbete med. Dessutom har it-centrum ett antal leverantörer att bevaka och hantera. Övergripande går arbetet ut på att förbättra och verksamhetsanpassa IT-organisationernas tjänster och leveranser.

Arbetsområden är:
• Följa upp leverantörerna till it-förvaltningen, en uppgift som vi hanterar tillsammans med it-drift och it-support, där huvuduppgiften är att bevaka att avtals-överenskommelserna uppfylls.
• Tillse att leverantörerna levererar funktioner och tjänster till de fem kommunerna på ett korrekt vis.
• Förvalta våra avtal, genomföra uppföljning, initiera upphandlingar.
• Delta som kravställare i upphandlingar och driva prioriterade it-upphandlingar.
• I denna ingår även att handlägga GDPR-ärenden som anmäls till IT-Centrum

Ditt arbete består även av att koordinera beställningar, projekt och säkerställa leveranser mellan systemansvariga och beställare i de fem kommunerna och IT-Centrum. Du har kontinuerlig kontakt med förvaltningarnas representanter, driver aktuella frågor, sprider information samt ger stöd och råd.

Typiska aktiviteter:
• Partneransvariga är it-förvaltningens beställare för verksamheternas behov för den digitala utvecklingen och för kvaliteten av it-centrums leveranser
• Partneransvariga ska vara goda ambassadörer för it-centrum god ordning, servicevilja och drivning av aktuella frågor är nyckelorden.
• Partneransvariga ska vid behov medverka i lokala och centrala e-styr/motsvarande
• Partneransvariga ska hålla reda på kommunernas tjänstebeställningar mot leverantörerna, dokumentera dessa och rapportera framdrivningen av varje beställning mot beställare.




Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från en liknande roll och söker dig som tycker om att arbeta i en komplex miljö nära både verksamhet och teknik.

• Du har stor erfarenhet av olika telefoni- och växellösningar.
• Du har erfarenhet av kommunala organisationer och kan enkelt förstå verksamhets behov och översätta dessa till funktionsbeskrivningar som sedan kan realiseras i IT-lösningar.
• Du är bra på att skapa goda relationer och har tillräcklig teknisk kompetens för att kunna kommunicera väl kring IT-frågor.
• Du är diplomatisk, har god analytisk förmåga och kan enkelt röra dig mellan detaljer och helheter.
• Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig på ett professionellt och lättförståeligt sätt i tal och skrift.
• Du är även bra på engelska och har givetvis minst B-körkort.

Tierps kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2021-10-01 , upphör: 2022-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tierps kommun, IT-enheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1052779".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tierps kommun (org.nr 212000-0266)

Arbetsplats
Tierps kommun, IT-enheten

Jobbnummer
5949682

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tierps kommun, IT-enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tierps kommun, IT-enheten: