PA-konsult till Socialförvaltningen

Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen, Personalenheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen, Personalenheten i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.




Publiceringsdatum
2018-05-04

Beskrivning
Socialförvaltningen har ett stadsövergripande ansvar för socialtjänsten i staden vilket innebär styrning, uppföljning och utveckling.

Socialförvaltningen har en samordnande och övergripande roll och ska bidra till utveckling av socialtjänsten i staden och medverka till att invånarna får likvärdiga och lika tillgängliga insatser oavsett var de bor. Socialförvaltningen har en omfattande utförarverksamhet som bland annat vänder sig till målgrupperna barn, ungdom, personer med funktionsnedsättningar, vuxna med missbruksproblem, hemlösa och våldsutsatta kvinnor. Inom socialförvaltningen arbetar cirka 900 medarbetare. Förvaltningskontoret finns i nyrenoverade lokaler i Farsta centrum. Personalenheten består idag av en personalchef, tre PA-konsulter och en Controller. Personalenheten ingår i förvaltningens administrativa avdelning.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en PA -konsult till personalenheten för att stärka upp det omställningsarbete som förvaltningen har. Tjänsten är en visstidsanställning fram till årsskiftet.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att göra kompetenskartläggning, matchningar till lediga tjänster samt informations- och utbildningsinsatser. I arbetsuppgifterna ingår också en tät kontakt med berörda medarbetare, chefer och fackliga representanter. I mån om tid kan du även bli involverad i andra frågor inom PA-området.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Högskoleexamen från personalvetarprogrammet eller annan utbildning som prövas likvärdig
- Några års erfarenhet inom PA-området
- Erfarenhet av arbete med personalfrågor inom en politisk styrd organisation
- Meriterande med erfarenhet av rekrytering/jobbmatchning eller omställning
- Goda kunskaper i Officepaketet
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Som person är du drivande och resultatorienterad och är intresserad av utvecklings- och kvalitetsarbete. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med många kontaktytor, både internt och externt. Du har ett strukturerat arbetssätt och en administrativ förmåga, och du är van vid att arbeta självständigt. För att trivas i rollen och på vår förvaltning är det viktigt att du är flexibel och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper för denna tjänst.

Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-21
Ange följande referens när du ansöker: 2018/3036
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingrid Klaus 0850825078

Företag
Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen, Personalenheten

Adress
Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen, Personalenheten
Storforsplan 44
12347 Stockholm

Kontorsadress
Storforsplan 44

Jobbnummer
4126125

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen, Personalenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen, Personalenheten: