PA-konsult

Landstinget Sörmland / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Sörmland i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Flen, Katrineholm eller i hela Sverige

Hälso- och sjukvårdens Personalutvecklingsenhet

Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.

Hälso- och sjukvårdens personalutvecklingsenhet är en länsövergripande enhet, med kontor på Mälarsjukhuset i Eskilstuna, Nyköpings lasarett och Kullbergska sjukhuset i Katrineholm. Denna tjänst är placerad på Mälarsjukhuset i Eskilstuna.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Huvuduppdraget är att stå för konsultativt stöd och expertkunnande inom personalområdet till verksamheternas chefer inom Hälso- och sjukvården. Varje PA-konsult arbetar gentemot en handfull verksamheter och rollen karaktäriseras av att, vara ett stöd för klinikens/vårdcentralens verksamhetschef och medarbetare. Det kunskapsområde PA-konsulten arbetar inom är brett och spänner över rekrytering, förhandling, arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, uppföljning och analys.
Vi har verksamhet i hela länet vilket innebär att det ingår resor i arbete. Körkort är ett krav.

Din kompetens
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom personalområdet och examen från Personal- och arbetsvetenskapliga programmet med arbetsrätt. Du har god kunskap inom arbetsrätt samt om lagar och regler. Du känner dig säker i rollen som arbetsgivarrepresentant och har ett professionellt och lösningsfokuserat förhållningssätt. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet av kvalificerat och brett personalarbete och erfarenhet av arbete med personalfrågor inom Hälso- och sjukvårdsverksamhet är meriterande. Om du har intresse för och erfarenhet av att arbeta med rehabiliteringsfrågor samt god kunskap om de processer och det regelverk som gäller inom detta område är det meriterande.

För att lyckas i rollen krävs att du är serviceinriktad, ansvarstagande, noggrann, utåtriktad och kan arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du är trygg och stabil och har självinsikt. Du tar ansvar för din uppgift och arbetar på tills ärenden är avslutade och resultat uppnådda. Du är bra på att kommunicera, analysera och framföra budskap på ett tydligt sätt. Det är viktigt att du har god pedagogisk förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi kommer att fästa stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning heltid.

Information om tjänsten lämnas av
Personalchef Ingbritt Kylbergh tfn 070-324 53 65
Fackliga företrädare SACO nås via landstingets växel 016 -10 30 00
Vision Lilian Andersson 0155-24 74 77

Välkommen med din ansökan, inklusive meritförteckning, senast 2015-08-10.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde Enligt överenskommelse -

Publiceringsdatum
2015-06-10

Ersättning
Fast lön. Kollektivavtal finns.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-10
Ange följande referens när du ansöker: RMSE-15-096
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Landstinget Sörmland

Adress
Landstinget Sörmland
Repslagaregatan 19
61188 Nyköping

Kontorsadress
Repslagaregatan 19

Jobbnummer
2332149

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Sörmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Sörmland: