PA-assistent
Region Gotland, Personal och Information / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Gotland, Personal och Information i Gotland "Gotland är östersjöregionens mest kreativa och magiska plats, präglad av närhet, hållbar tillväxt och fylld av livslust". Så lyder hela Gotlands vision. Det innebär bland annat att vi skapar goda livsmiljöer, svarar för infrastruktur och jobbar för ökad tillväxt och en långsiktigt hållbar utveckling för hela ön.
Välkommen att bli en av oss i det arbetet!
Som en del av Region Gotland utvecklar och erbjuder serviceförvaltningen effektiva tjänster som skapar värde för kunden. Vi månar om kvalitet och service, är tydliga i våra åtaganden och för en aktiv dialog med våra kunder. Våra verksamhetsområden är IT/telefoni, ledningsstöd, måltidsförsörjning samt logistik.
På personal & informationsenheten arbetar 26 medarbetare. Vi som ger råd och stöd i personalfrågor till cheferna inom regionen är 17 personer som är organiserade i tre team: "Arbetsrätt och lönebildning", "Kompetensförsörjning och kompetensutveckling", och "Arbetsmiljö, rehab och hälsa" samt en supportfunktion. Tjänsten som PA-assistent är placerad inom personalenheten, teamet kompetensförsörjning. Idag är det två personer som arbetar som personalassistenter med delat ansvar och nära samarbete.
Publiceringsdatum2012-06-08ArbetsuppgifterSom PA-assistent har du en nyckelroll i arbetet för samordning och administration av Region Gotlands rekryteringsannonser. Du ger råd och stöd i val av annonskanaler, sköter kontakten med våra annonsplatser samt utformar rekryteringsannonser. I denna roll är du även systemägare av det webbaserade rekryteringsverktyget Aditro recruit och i detta ingår det även att utbilda och supporta chefer i användandet av systemet.
Det ingår även utbildningsadministration vilket innebär att du ansvarar för lokalbokning, anmälningar, kallelser samt övriga praktiska frågor.
Du är också delaktig i arbetet med Regionens övergripande personalhandbok, vilket innebär att du uppdaterar dokument/blanketter utifrån vår satta grafiska profil.
Andra arbetsuppgifter som ingår inom ramen för uppdraget är bland annat:
• delaktig i vissa arbetsmarknadsmässor
• allmänna kontorsgöromål på enheten
• stötta medarbetarna på enheten i att i ordningsställa presentationsmaterial, foldrar och annat informationsmaterial
KvalifikationerVi ser gärna att du har gymnasiekompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom att du är en serviceinriktad och strukturerad organisatör med förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter. Uppdraget kräver att du har en mycket god samarbetsförmåga då du dagligen har kontakt med såväl interna som externa aktörer. Då arbetsuppgifterna även ofta är självständiga krävs att du är handlingskraftig och drivande.
Du ska ha en fallenhet för text, form och layout i kombination med erfarenhet/intresse av IT-lösningar/system. Vidare är du en mycket erfaren användare av MS Office. Du bör ha erfarenhet av layoutprogram som Indesign samt Adobe Photoshop. Erfarenhet av arbete med webbbaserat rekryteringsverktyg är meriterande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-09-01 , upphör: 2013-08-31
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-25
Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A277832
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPer Lorén, 0498-269805
FöretagRegion Gotland, Personal och Information
AdressRegion Gotland, Personal och Information
62181 VISBY
Jobbnummer 1267837
Observera att sista ansökningsdag har passerat.