Ozone Tech Systems OTS AB söker ekonomichef med affärstänk

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Ozone Tech Systems är ett svenskt företag med verksamhet grundat i början av 1990-talet. Företaget utvecklar och säljer produkter som bygger på unik ozongenereringsteknik som renar, desinficerar och tar bort lukt från luft och vatten. Den kärnteknik man använder sig av patenterades 1996 och har sedan dess utvecklats och förbättrats avsevärt, vilket har resulterat i flera nya patent. Idag erbjuds kunderna avancerad teknik som är unik på marknaden tack vare dess tillförlitlighet, storlek, effektivitet, låga energiförbrukning och låga underhållskostnad. Företaget har fyra huvudavdelningar. Huvudkontoret med försäljning, marknadsföring och installation finns i Stockholm, medan FoU, produktion och service ligger i Skåne och Småland. För mer information, vänligen se www.ozonetech.com

Som ekonomichef på Ozone Tech Systems rapporterar du direkt till VD. Du kommer att vara delaktig i hela företagets ekonomiprocess, från ax till limpa. Marknaden som Ozone Tech Systems verkar i befinner sig i en mycket expansiv och spännande fas. Bolaget sitter sedan drygt ett år tillbaka i nya fina lokaler i Hägersten. Du kommer att få vara med och bygga och utveckla det framtida Ozone Tech Systems.

Publiceringsdatum
2015-11-11

Dina arbetsuppgifter
Du har helhetsansvaret för ekonomifunktionen där du tar ansvar för att sätta upp företagets ekonomirutiner och processer. Du kommer inledningsvis utföra det löpande bokföringsarbetet samtidigt som du också tar ansvar för all rapportering till koncernledning och styrelse. Dina arbetsuppgifter innefattar allt från löpande bokföring, moms- och skattedeklarationer, löner för drygt 22 anställda till fullständiga månadsbokslut samt årsbokslut och årsredovisning.

Ansvaret innefattar även likviditetsuppföljning, att ta fram kassaflödesanalyser, försäljnings- och lagerstatistik. Du kommer att ha ett aktivt samarbete med VD gällande budgetprocessen och prognosarbetet och kommer även att vara starkt bidragande i analyserna av kommande företagsinvesteringar. Vidare är du huvudsaklig kontaktperson mot banker vid till exempel finansieringsfrågor, försäkringsbolag samt revisorer. Du hjälper till i viss mån med HR-frågor samt tillhandahåller underlag inför medarbetarsamtal, mål- och utvecklingsdialoger.

Vem är du?
Ozone Tech Systems söker dig som har en akademisk examen i ekonomi eller motsvarande. Du har flera års arbetslivserfarenhet från rollen som ekonomi- eller redovisningsansvarig och du har bred och djup kunskap i svenska redovisningsregler. Har du kunskap och förståelse för lagerredovisning, valutasäkringar samt har erfarenhet från arbete i ett producerande bolag så ses det som meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i såväl svenska som engelska liksom goda kunskaper i hela Officepaketet, framför allt i Excel. Företaget arbetar idag i affärssystemet Mamut. Har du erfarenhet från detta system så är det meriterande. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av personalansvar i någon form, men det är inget krav.

Som person är du serviceinriktad, ansvarsfull och självständig med eget driv. Arbetet kräver att du är strukturerad, noggrann och att du både har viljan och kunskapen att leverera med hög kvalitet. Då företaget har få anställda är det mycket viktigt att du är en prestigelös och flexibel person med mycket god samarbetsförmåga. Har du dessutom ett teknikintresse och motiveras av att arbeta i en snabbföränderlig, spännande bransch med fart och fläkt så är det här jobbet för dig!

Vad kan Ozone Tech Systems erbjuda dig
Tjänsten innebär stort eget ansvar och för rätt person också stor handlingsfrihet och påverkansgrad. Rollen är verksamhetsnära och frågeställningarna på ditt bord kommer att vara varierande, utmanande och intressanta. Som ekonomichef får du en nyckelroll och din insats kommer att synas och göra skillnad. Företaget är i stark tillväxt och sitter i nya och fräscha lokaler i Hägersten.

Kontaktperson för detta jobb
För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter, Pia Holmberg tel nr 08-508 954 04 eller Irene Jagt, tel nr 08-736 28 49. Då vi intervjuar fortlöpande är det viktigt att du skickar in din ansökan snarast.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Irene Jagt 08-7362849

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2522498

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: