Övervakning och klientnära användarstöd

Kriminalvården, Sektionen för IT-servicecenter / Supportteknikerjobb / Norrköping
2022-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Övervakning och klientnära användarstöd" (publicerad 2024-02-13) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kriminalvården, Sektionen för IT-servicecenter i Norrköping, Linköping, Örebro, Västervik, Stockholm eller i hela Sverige

Kriminalvården växer - vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott - att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Vill du vara med och bidra till ett tryggare samhälle? Vår IT-avdelning genomför en stor satsning med fokus på en digital Kriminalvård. Tillsammans jobbar vi för att skapa förutsättningar och lösningar som gör skillnad i vår verksamhet. Under 2022 växer avdelningen med 60-talet nya medarbetare inom flertalet roller inom systemutveckling; IT-infrastruktur, supportfunktioner samt projektledning och IT-säkerhet. Hos oss får du goda möjligheter att växa och kompetensutvecklas efter dina förutsättningar och intresseområden. Vi söker dig som har ett stort IT-intresse, kunskaper som kan berika vår digitaliseringsresa och som vill vara med och göra skillnad i samhället inom just din profession. Läs mer om oss på Krimtech.se

Du kommer vara placerad på IT-avdelningen under sektionen för IT-Servicecenter i en ny gruppering inom IT-supporten, Klientnära Användarstöd. Sektionen ansvarar för första linjens IT-support samt lokal IT-service med hjälp av mobila IT-serviceteam.

Publiceringsdatum
2022-12-19

Arbetsuppgifter
IT-avdelningen har ett utökat uppdrag där vi samarbetar tätt med frivården i uppgiften att hantera larm om avvikelser bland de klienter som har elektronisk övervakning. Ytterligare en del i satsningen på en digital Kriminalvård är digitala mötestjänster, både för användare som arbetar inom Kriminalvården men också frivårdens klienter och mellan anhållna och deras anhöriga. Tillsammans med dina kollegor på IT-servicecenter arbetar du aktivt för att stödja våra användare, klienter och anhöriga på ett kvalitativt och effektivt sätt.

I din serviceroll kommer du att:
• Bevaka och hantera larm för fotboja
• Ge felavhjälpning och användarhandledning till kollegor som arbetar inom Kriminalvården, frivårdsklienter och anhöriga till frihetsberövade
• Utveckla våra arbetssätt och processer för att öka kvalitén och effektiviteten i våra leveranser.

Kvalifikationer
I rollen som supporttekniker söker vi dig som är lugn, trygg och kontrollerad i stressituationer. Vi ser att du har självinsikt och arbetar bra med andra människor och kan relatera till dessa på ett lyhört och smidigt sätt. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. I rollen ser vi att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående samtidigt som du klarar av att planera, organisera och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
• Erfarenhet av administrativt arbete, service eller annan arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal på engelska
• God datorvana

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet från arbete inom Kriminalvårdens kärnverksamhet
• Erfarenhet av service eller support inom IT
• Erfarenhet inom kundservice
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på andra språk än svenska
• Förståelse för komplexiteten med att arbeta i större organisationer
• Kunskap om digitala möten, elektronisk fotboja eller telefoni

ÖVRIGT
Rekryterande chef finns tillgänglig för att besvara frågor 19/12 - 22/12, 28/12 - 30/12 samt 9/1 - 16/1. Övrig tid hänvisas frågor till mail.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C112881".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kriminalvården (org.nr 202100-0225)

Arbetsplats
Kriminalvården, Sektionen för IT-servicecenter

Kontakt
Gruppchef IT-support, Klientnära användarstöd
Marie Helldén
marie.hellden@kriminalvarden.se

Jobbnummer
7272808

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kriminalvården, Sektionen för IT-servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kriminalvården, Sektionen för IT-servicecenter: