Övergripande Servicemarknadschef Hedin Bil

I.A. Hedin Bil AB (publ) / Organisationsutvecklarjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos I.A. Hedin Bil AB (publ) i Mölndal, Göteborg, Härryda, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill axla rollen som övergripande Servicemarknadschef för cirka 70 verkstäder inom Hedin Bil-koncernen. Våra verkstäder sysselsätter cirka 600 fordonsmekaniker och 200 Servicerådgivare/Kundmottagare inom segmenten personbilar, transportbilar, lastbilar och Plåt & Lack. Under de senaste åren har vi haft stark tillväxt genom att vi både startat upp nya anläggningar men också genom förvärv, och nu behöver vi se över hur vi tillsammans kan arbeta strukturerat med servicemarknadsaffären, varumärkesarbete och digitalisering.
Vi söker dig som vill göra våra kunder ännu nöjdare och tror på att kontinuerligt utmana och förbättra vårt sätt att arbete med ett övergripande ansvar att leda, kvalitetssäkra och utveckla koncernens serviceanläggningar. Som Servicemarknadschef är du övergripande ansvarig för att våra verkstäder är lönsamma. Du kommer att styra och övervaka arbetet av ständiga förbättringar, hitta synergieffekter verkstäder emellan, och leda och styra upp verkstadsarbetet på en övergripande nivå. Du kommer på i täten för att utveckla och förbättra servicegraden mot kunder och återförsäljare genom digitalisering och lyhördhet för kundernas behov samt stötta och utveckla verkstadsaffären.
Till din hjälp har du ett team på som består av 4 direktrapporterande som är specialister och verksamhetsutvecklare. Du igår i en operativ och strategisk ledningsgrupp och du rapporterar Vice VD. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Mölndal.

Publiceringsdatum
2020-03-04

Dina arbetsuppgifter
Ansvar för hela affärsområdet servicemarknad när det gäller budget och resultat
Ansvar för resurser och kompetensutveckling på lång och kort sikt
Implementation av processer, strukturer och ständiga förbättringar
Leda och driva möjligheter inom digitalisering
Samarbeta och sätta upp mål tillsammans med återförsäljare

Erfarenhet, utbildning och person
Till den här tjänsten söker vi dig som har gedigen bakgrund inom Servicemarknad från fordonsindustrin. Du har "proven track record" av att driva och utveckla servicemarknadsaffären. Du ska vara mycket affärsmässig, ha ett kontaktnät inom återförsäljarledet, och tidigare ledarerfarenhet och vana att driva förändringsarbete.Du ska vara lösningsorienterad och få saker att hända.
Du bör trivas och stimuleras av en miljö som utmärks av en stark entreprenörskapsanda och där förmågan att hantera snabba förändringar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
För mer information om tjänsten är Du välkommen att kontakta Vice VD Jörgen Loikas, jorgen.loikas@hedinbil.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
I.A. Hedin Bil AB (publ)

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "145256".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
I.A. Hedin Bil AB (publ) (org.nr 556065-4070)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Hedin Bil

Jobbnummer
5131782

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från I.A. Hedin Bil AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos I.A. Hedin Bil AB (publ):